Comunicat de presă
În luna lui Cupidon, Mega Mall, în parteneriat cu Asociația ESCU, îi invită pe bucureșteni să descopere cele mai seducătoare și romantice povești și dovezi de iubire din România ultimilor 100 de ani. Expoziția „Povești de iubire”, dedicată îndrăgostiților și tuturor romanticilor, va fi deschisă între 12-28 februarie în zona Peek and Cloppenburg (etaj 1) și îi va purta pe vizitatori într-o călătorie în istoria intimă a României. Tot aici, curioșii vor avea ocazia să-și facă fotografii la un panou stilizat cu expresia „Te iubesc” scrisă în peste 100 de limbi din toată lumea. Accesul este gratuit, iar purtarea măștii de protecție și respectarea măsurilor de distanțare fizică sunt obligatorii.
De la tradiționalul Dragobete până la internaționalul Valentine’s Day, de la cochetăria Bucureștiului din Belle Époque până la emanciparea feminității din perioada interbelică, sute de simboluri, mărturii și obiecte de memorabilia aparținând îndrăgostiților reflectă puterea și fascinația pe care le emană iubirea indiferent de epocă. Printre temele explorate în cadrul expoziției se numără: tabuurile, poveștile de iubire trăite de artistocrați și artiști români, statutul femeii, rolul vestimentației ca simbol al senzualității sau al purității, gesturile îndrăgostiților, descântecele etc.
Obiectele-mărturie ale poveștilor de iubire fac parte din colecții private (Florian Ciobanu – Reclame Vechi Românești, Iulia Gorneanu, Asociația Muzeul Jucăriilor etc.), iar vizitatorii vor avea ocazia să descopere, într-un decor jucăuș, vederi retro, scrisori vechi și chiar produse cosmetice. Nu vor lipsi nici reclamele care promiteau secretul dragostei veșnice, reviste și ziare ale vremii care discutau despre obiceiurile iubirii și ale căsniciei și chiar glume erotice prezente în caricaturi și satiră. Acestora li se adaugă partituri de cântece amoroase, simboluri și cadouri, versuri din poezii, anunțuri matrimoniale, moda interbelică de promenadă pentru cupluri, dar și cea din zona rurală, precum și poveștile cuplurilor celebre din istoria României.
Expoziția poate fi vizitată până pe 28 februarie, la nivelul 1 al Mega Mall (zona Peek&Cloppenburg), iar accesul este gratuit.
Expoziția „Povești de iubire” face parte din seria de evenimente inițiată de Mega Mall pentru a aduce mai aproape de publicul larg povești și obiecte de muzeu românești, într-un mod cât mai accesibil. Printre expozițiile educative găzduite de Mega Mall în 2020 se numără „Muzeul Jucăriilor”, „Can Art&Design Festival”, „Școala de altădată”, muzeul pop-up „Made in RO: publicitate și branduri românești”, „Mașini de Altădată” și „Zăpezile de Altădată”.
Măsuri de siguranță sporite la mall
Pentru ca vizitatorii să se poată bucura de cumpărături și experiențe în siguranță, Mega Mall a devenit primul centru comercial din România care a primit Certificatul de Conformitate COVID-19. Acesta a fost acordat de către experții Safe Shopping Centers (SSC), companie suedeză care acreditează siguranța centrelor comerciale din întreaga lume. Printre măsurile cu rol preventiv, menite să asigure condiții sigure pentru shopping, menționăm: instalarea de dispensere cu dezinfectant în mai multe puncte cheie, echipamentele de climatizare a spațiului din centrul comercial utilizează numai aer proaspăt din exterior, fără recirculare, schimbarea filtrelor se face cu o frecvență mai mare, instalarea unor benzi de distanțare socială în zonele unde se poate crea aglomerație, și a benzilor cu suprafață nanosept pe suprafețele frecvent atinse, dezinfectarea și nebulizarea constantă a mall-ului. Acestea sunt completate de verificarea respectării măsurilor de distanțare și de purtare a măștii, precum și a celorlalte norme impuse de lege prin anunțuri audio, video și securitate.
Accesul în centrul comercial este permis doar clienților care poartă mască de protecție, iar această măsură este obligatorie și pentru personalul din magazine și echipa administrativă. Mai mult, conform reglementărilor autorităților, la intrarea în centrul comercial a fost implementat un sistem pentru verificarea temperaturii clienților. În plus, în dreptul fiecărei intrări a fost instalat câte un dispenser cu dezinfectant pentru mâini pentru a fi folosit de fiecare client la accesul în clădire.
Mai multe informații sunt disponibile pe website-ul www.megamallbucuresti.ro sau pe pagina de Facebook Mega Mall.
Școala fără Pauză, campania ce luptă împotriva abandonului școlar, încheie cu succes cel de-al patrulea an
Campania #GrijădePlămâni continuă (Timișoara): Spirometrii gratuite în tramvaiul dedicat sănătății plămânilor, pe liniile 8 și 9
5 din 10 români sunt irascibili sau au probleme de concentrare din cauza lipsei de somn
Pampers continuă să fie alături de micii luptători prin donația de scutece Pampers special concepute pentru prematuri