Comunicat de presă
Acesta reunește 200 de femei și bărbați care s-au oferit să-și expună în cadrul proiectului partea corpului de care sunt cel mai puțin mândri: cicatrici, celulită, calviție sau părți întregi ale corpului: genunchiuri, nasuri, coate sau coapse. Obiectivul proiectului este de a promova acceptarea și iubirea de sine, normalizând aparițiile neretușate și o relație cât mai echilibrată cu sinele.
Prea mare, prea mic, prea urât, prea accentuat – sunt doar câteva dintre lucrurile pe care Ioana Dodan le-a auzit de la cei 200 de români care s-au înscris voluntar în proiectul Self Love Club – Atlasul iubirii de sine. Alunițe, vergeturi, celulită, kilograme în plus, genunchi ascuțiți, fire albe, riduri - așa-zisele defecte au fost fotografiate în detaliu, fiind de altfel vedetele acestui proiect.
Întreaga idee a proiectului a pornit de la a normaliza diversitatea corpurilor oamenilor. Am fotografiat în detaliu fiecare parte a corpului mai puțin iubită tocmai pentru a o accentua și a o expune atât de evident încât să ne obișnuim cu ea, să ne dăm seama și să acceptăm că este de fapt acea parte din noi care ne face unici. Deschiderea și entuziasmul celor care au participat până acum la proiect mi-au confirmat că suntem dornici de a ne accepta, de a ne iubi așa cum suntem. Avem doar nevoie de un mic imbold, pe care vreau să îl ofer cu acest Atlas al iubirii de sine, a precizat Ioana Dodan.
Frumusețea, definită de 200 de români
După doi ani de ședințe foto - pandemia a făcut ca proiectul să ia o pauză de mai bine de jumătate de an pe fondul restricțiilor – s-au adunat peste 200 de portrete și tot atâtea imagini cu defecte perfecte. La finalul acestei prime etape, peste 15% dintre protagoniști sunt bărbați, iar cei mai mulți se plâng de calviție. Pentru femei, în topul lucrurilor pe care nu le iubesc la propriul corp se află celulita, ridurile și firele albe. De asemenea, în cadrul proiectului, participanții au fost invitați să definească frumusețea. În topul cuvintelor care definesc frumusețea s-au numărat acceptarea, bunătatea, autenticitatea.
Ne-am bucurat să avem alături de noi și bărbați – e adevărat că mult mai puțini decât femei, dar apreciem curajul și deschiderea lor – persoane din toate mediile de business, ceea ce ne arată că toți, indiferent de studii, de pregătire profesională, de venit, de sex, vârstă sau statut social avem aceleași griji față de imaginea noastră. Iar faptul că au acceptat să facă parte din acest proiect care include și o expoziție publică credem că va avea un efect de bulgăre de zăpadă și tot mai multe persoane vor alege să-și accepte așa-zisele defecte, a mai spus Ioana Dodan.
Cei care au participat la proiect sunt antreprenori, persoane din mediul corporate, autori, actori, artiști, creatori de conținut, persoane publice și persoane mai puțin publice. Media de vârstă este de 30-35 de ani, cel mai tânăr participant în proiect având 20 de ani, iar cel mai vârstnic 60 ani.
Toate imaginile incluse în Atlasul iubirii de sine vor fi expuse în perioada 13-21 mai la Deschis Gastrobar, în cadrul Romanian Design Week. Vernisajul expozitiei, care este un eveniment deschis, va fi pe 13 mai de la 18:30 la 00:00 tot la Deschis Gastrobar. Povestea Self Love Club nu se încheie însă aici, inițiatoarea proiectului având în plan continuarea proiectului până când acesta va ajunge la 1.000 de participanți, prag ce estimează că va fi atins la finalul anului viitor.
Proiect Self Love Club - https://www.thefabsquad.com/self-love-club
Eveniment 13-20 mai - https://fb.me/e/2CwvnWqj8
Instagram FAB - https://www.instagram.com/fab_squad_studio/
Instagram Ioana Dodan - https://www.instagram.com/ioanadodan/
Facebook - https://www.facebook.com/fabsquadstudio/
WEB - https://www.thefabsquad.com/
Ioana Dodan are 35 ani și este din Bacău. A absolvit Facultatea de Arhitectură din cadrul Universității Ion Mincu din București și s-a specializat în mullti-use buildings architecture în China. Din 2010 a început să profeseze ca arhitect în România, iar in 2011 a hotătrât să profeseze în Shanghai (China). După 4 ani, a pus bazele The FAB Squad chiar în China și apoi in 2015 a deschis studioul The Fab Squad din București - specializat pe arhitectură de brand persoanal. Aici a lucrat cu peste 4.000 de oameni, pe care i-a fotografiat și i-a consiliat de data aceasta ca arhitect și fotograf de brand personal, iar feedbackul acestora în privința percepției de sine a fost unul dintre factorii decisivi în decizia de a demara proiectul Self Love Club.
Școala fără Pauză, campania ce luptă împotriva abandonului școlar, încheie cu succes cel de-al patrulea an
Campania #GrijădePlămâni continuă (Timișoara): Spirometrii gratuite în tramvaiul dedicat sănătății plămânilor, pe liniile 8 și 9
5 din 10 români sunt irascibili sau au probleme de concentrare din cauza lipsei de somn
Pampers continuă să fie alături de micii luptători prin donația de scutece Pampers special concepute pentru prematuri