Comunicat de presa
Brandul a impresionat în mod special juriul prin mixul neașteptat de culori și texturi de pe podium, mai rar întâlnit în alte colecții axate pe sustenabilitate, ieșind astfel în evidență. Membrii juriului au apreciat felul în care brandul a creat colecția pornind de la ideea de longevitate, majoritatea articolelor fiind adaptabile și versatile. Este cea de-a patra ediție a parteneriatului strategic lansat în urmă cu trei ani de Zalando și Copenhagen Fashion Week, în scopul creării unei industrii fashion mai responsabile și susținerii strategiei Zalando, do.MORE. Zalando Sustainability Award își propune să încurajeze brandurile de fashion să utilizeze alternative mai sustenabile și să aplice strategii ce contribuie la un viitor mai puțin dăunător.
Conform juriului, colecția prezentată în cadrul Copenhagen Fashion Week a scos în evidență lanțul de aprovizionare localizat al brandului, toate materialele provenind de la un furnizor italian. Combinația de materiale și texturi a fost una neașteptată, reunind astfel pe podium doar piese statement. RANRA va primi un premiul de 20,000 de euro și un parteneriat Zalando, pentru a crea o colecție exclusivă și a dezvolta soluții sustenabile atunci când vine vorba de design și materiale, procese de producție, tehnologie și trasabilitate. Zalando va pune la dispoziția celor peste 49 de milioane de clienți din 25 de piețe europene, o mare parte a colecției prezentate în cadrul Copenhagen Fashion Week.
Alice Marshall, Buying Director Womens Apparel la Zalando și membru al juriului Zalando Sustainability Award spune: “Suntem încântați să anunțăm al patrulea câștigător al Zalando Sustainability Award la Copenhagen Fashion Week SS23, RANRA. Eu și ceilalți membrii ai juriului am fost impresionați de utilizarea deosebită a culorilor, dar și a materialelor pentru piesele prezentate. Iar faptul că este o colecție unisex, o face cu atât mai interesantă și inclusivă pentru clienții noștri. Ne bucurăm că vom avea ocazia de a crea alături de RANRA o colecție capsulă, ce promovează inovațiile și noutățile pe care clienții Zalando le caută.
Fondatorii RANRA, Arnar Mar Jonsson și Luke Stevens, declară:
“Înseamnă enorm pentru noi să ne vedem munca recunoscută printr-un premiu atât de important. Încă de la început, ne-am dorit să creăm un brand care să aibă un impact asupra felului în care are loc producția în industria fashion; intervenind când vine vorba de metodele actuale de lucru și adaptând abordările tradiționale, ce oferă soluții mai sustenabile provocărilor cu care se confruntă industria în prezent. Câștigarea acestui premiu este un pas imens în continuarea definirii traseului nostru. Mai mult decât oricând, ne simțim motivați să împingem limitele designului de îmbrăcăminte și felului în care definim sustenabilitatea.”
Membra juriului, Cecilie Thorsmark CEO, Copenhagen Fashion Week spune, “Mă bucur să colaborez cu Zalando și anul acesta în cadrul Copenhagen Fashion Week, având în vedere că Zalando Sustainability Award promovează în mod activ schimbarea pozitivă în industria fashion. Ca membră a juriului, am avut ocazia să iau parte la evaluarea a numeroase branduri inovatoare, care caută și implementează abordări mai sustenabile, contribuind astfel la o industrie fashion mai responsabilă. Odată cu desemnarea RANRA drept câștigător al acestei ediții, sărbătorim abordarea continuă și susținută a brandului de combinare a eforturilor ce țin de sustenabilitate cu idei inovatoare, care duc la realizarea unor creații excepționale. Viziunea lor experimentală când vine vorba de domeniul sustenabilității este o adevărată sursă de inspirație.”
Celelalte două branduri finaliste, RÆBURN și MWORKS, au fost apreciate de juriu drept inovatoare atunci când vine vorba de sustenabilitate, colecțiile lor SS23 fiind o sursă de inspirație pentru viitorul industriei fashion.
Colecțiile finaliștilor Zalando Sustainability Award au fost prezentate în cadrul Copenhagen Fashion Week’s Pressen în perioada 9 - 12 august 2022. Colecțiile au fost de asemenea expuse pe platforma Zalando Greenhouse, un showroom digital ce le permite clienților din întreaga lume să urmărească online prezentările. În cadrul Greenhouse vor putea fi urmărite și alte tipuri de conținut exclusiv, cum ar fi discuția ce a avut loc miercuri, 10 august - “De ce este nevoie pentru o industrie fashion circulară” (găzduită de Lucy Maguire, editor trenduri al Vogue Business, și avându-i ca invitați pe Laura Coppen, director pentru circularitate al Zalando, Andrea Baldo, CEO Ganni și Anna Vilén, director de comunicare al proiectului inovator SipTex al Sysav).
Școala fără Pauză, campania ce luptă împotriva abandonului școlar, încheie cu succes cel de-al patrulea an
Campania #GrijădePlămâni continuă (Timișoara): Spirometrii gratuite în tramvaiul dedicat sănătății plămânilor, pe liniile 8 și 9
5 din 10 români sunt irascibili sau au probleme de concentrare din cauza lipsei de somn
Pampers continuă să fie alături de micii luptători prin donația de scutece Pampers special concepute pentru prematuri