Comunicat de presă
Cifrele arată că peste tot în lume oamenii trăiesc cu anxietate și depresie. La nivel global, peste 284 de milioane de persoane se confruntă cu anxietatea și peste 264 de milioane se luptă cu depresia.[1] Jumătate dintre afecțiunile de sănătate mintală încep înainte de vârsta de 14 ani [2], iar odată cu pandemia de Covid-19, aceste cifre au continuat să crească într-un ritm și mai alert. În calitate de lider internațional pe segmentul de machiaj, Maybelline New York dorește să își folosească vocea globală pentru a oferi sprijin în abordarea și combaterea obstacolelor care stau în calea dezvoltării femeilor și tinerilor adulți.
În ultimii doi ani, Maybelline a facilitat cercetări conduse de experți internaționali și a organizat focus grupuri pentru a înțelege mai bine subiectul sănătății mintale. Maybelline a lucrat alături de mai multe ONG-uri precum CRISIS TEXT LINE, JED și NAMI (Alianța Națională a Bolilor Mintale) pentru a avea un impact tangibil asupra persoanelor care se luptă cu anxietatea și depresia. Se estimează că 1 din 5 persoane se confruntă cu stări de anxietate și depresie.[3] În plus, majoritatea afecțiunilor de sănătate mintală sunt dificil de recunoscut, diagnosticat sau rămân fără un tratament oferit la timp.[4]
În România, pentru a fi alături de comunitate, cu cele mai potrivite și utile resurse, Maybelline a sponsorizat organizația non-profit depreHUB, pentru a facilita accesul la consiliere gratuită, de specialitate, confidențială, 24 de ore din 24, 7 zile din 7, prin apel gratuit la 0374.456.420, pe durata lunii octombrie.
Prin programul „Brave Together”, Maybelline își propune să normalizeze discuțiile despre anxietate și depresie, să ofere sprijin și resurse intergeneraționale și să promoveze o cultură în care nicio persoană să nu se mai simtă singură în lupta cu problemele de sănătate mintală. Platforma online a programului (https://deprehub.ro/maybelline/) le oferă tinerilor din România acces la sfaturi și resurse de la experți în sănătate mintală, prin intermediul articolelor și al podcast-ului creat împreună cu depreHub, prin workshopuri și ateliere.
„Înțelegând impactul îngrijirii personale și al machiajului asupra stimei de sine, suntem conștienți de puterea noastră de a ajuta tinerii să se simtă mai motivați să-și înțeleagă și depășească obstacolele de natură psihologică, de a le oferi încredere în forțele proprii, de a-i motiva și inspira. Maybelline New York are o voce puternică în rândul tinerilor, și, în mod direct, responsabilitatea de a conduce și a normaliza discuțiile despre sănătate mintală, dar și de a face asistența mai accesibilă tinerilor din România care se confruntă cu dezechilibre emoționale importante. Lansăm, astfel, în parteneriat cu depreHub, un proiect care creează oportunități de informare, conștientizare și care asigură suport psihologic, vital în anumite situații.”, declară Smaranda Teleabă, Business Unit Manager Make-up L’Oréal România.
„Viața tinerilor de astăzi este mult mai stresantă și trăită pe repede înainte, în aceste vremuri incerte, iar aceștia au nevoie de ajutor specializat pentru a face față cu bine tuturor emoțiilor și schimbărilor din viața lor. Cifrele din ultimul an ne arată că cea mai mare proporție – de 32% dintre persoanele care ne-au solicitat ajutorul prin intermediul helpline-ului, au fost tineri cu vârste cuprinse între 19 și 28 de ani, cu simptome de anxietate și depresie în peste 73% din cazuri. Maybelline este un brand conștient că primele semne ale vindecării vin odată cu grija față de noi înșine, fiind totodată un partener care vorbește pe limba tinerilor.”, afirmă Psih. Yolanda Crețescu, inițiatoarea proiectului depreHUB, președinte Asociația Happy Minds.
[1] https://ourworldindata.org/mental-health#:~:text=Globally%20an%20estimated%20284%20million,experience%20anxiety%20disorders%20than%20men
Școala fără Pauză, campania ce luptă împotriva abandonului școlar, încheie cu succes cel de-al patrulea an
Campania #GrijădePlămâni continuă (Timișoara): Spirometrii gratuite în tramvaiul dedicat sănătății plămânilor, pe liniile 8 și 9
5 din 10 români sunt irascibili sau au probleme de concentrare din cauza lipsei de somn
Pampers continuă să fie alături de micii luptători prin donația de scutece Pampers special concepute pentru prematuri