Comunicat de presă
Ulterior pandemiei și perioadei în care complexitatea evenimentelor a generat numeroase obstacole și diviziuni în societate, anul acesta, Lavazza invită lumea întreagă să fie deschisă și să vadă diferențele dintre oameni ca pe o resursă valoroasă care nu face altceva decât să ne îmbogățească spiritual pe fiecare dintre noi. Calendarul 2023, realizat în colaborare cu fotografului Alex Prager – YES! We are open!, întruchipează conceptul său de bază: frumusețea unei umanități care își redescoperă vitalitatea și curiozitatea, exprimând individualitatea și conectând oameni din întreaga lume.
„Prin acest nou proiect artistic, Lavazza își dorește să transmită un mesaj important despre diversitate și incluziune și face acest lucru pornind de la originea și temelia noastră ca brand, cafeaua, care a fost întotdeauna un element de referință pentru socializare. În ultimii zece ani, calendarul a devenit un fel de manifest pentru noi, prin care folosim arta ca mijloc de a ne concentra asupra lucrurilor profunde cu care ne identificăm și care sunt în conformitate cu viziunea companiei”, spune Francesca Lavazza, membru în boardul Grupului Lavazza.
În Calendarul 2023, cafeneaua reprezintă o metaforă, elementul profund prin care Alex Prager, o celebră fotografă și realizatoare de film din Los Angeles, studiază unicitatea individuală, îmbrațișând tema umanității și sărbătorind diferențele dintre oameni. Acestea sunt doar câteva dintre conceptele care animă viziunea brandului Lavazza.
Foto: Calendar Lavazza 2023; Foto de Alex PragerStilul inconfundabil al fotografei Alex Prager, precum și bogăția compoziției sale scenice, atitudinea și capacitatea de a citi armonia dintre liniile realității și ale fanteziei au reușit să creeze povești pline de umanitate. Cele 12 fotografii ale lui Prager – remarcabile prin grija la detalii – prezintă scene lipsite în mod deliberat de referințe temporale precise: amestecul artistic de diferite stiluri de îmbrăcăminte și decoruri creează un efect de ambiguitate care sporește tensiunea internă a imaginilor.
Seria de fotografii a lui Alex Prager - priveliști ample care alternează cu prim-planuri revelatoare - se caracterizează prin construcția lor meticuloasă și umorul subtil provocator, în timp ce fotograful reușește să îmbine aluzia la Hollywoodul clasic, fragmentele de cinema experimental, ficțiunea și suprarealismul într-un mod autentic. Rezultatul este o compoziție de culori saturate, imprevizibile și vibrante, precum viețile oamenilor pe care îi alege să își spună povestea. Este un calendar în care imaginile vorbesc de la sine, fără a fi nevoie de legendă și ajung la privitor cu o căldură și capacitate de restaurare a celei mai bune cafele, unde cafeneaua devine centrul de greutate al poveștilor oamenilor, văzut ca un loc ideal, în care toate diferenţele sunt acceptate, fără etichete sau ierarhii.
Mai mult, proiectul YES! we’re OPEN a fost prezentat la Triennale di Milano, drept o călătorie în jurul lumii pentru a sărbători ultimii zece ani dedicați calendarelor Lavazza, care spun povestea angajamentului brandului față de sustenabilitatea socială și de mediu.
Istoria lungă a calendarelor Lavazza, începând cu 1993, arată cum pasiunea pentru limbajul vizual poate îmbrățișa sustenabilitatea. Privind înapoi la ultimul deceniu, calendarul Lavazza poate fi văzut ca având un design global, cu capitole individuale legate între ele, prin dorința de a crea o narațiune vizuală consecventă și în continuă evoluție, una care să reflecte călătoria de sustenabilitate a companie.
Școala fără Pauză, campania ce luptă împotriva abandonului școlar, încheie cu succes cel de-al patrulea an
Campania #GrijădePlămâni continuă (Timișoara): Spirometrii gratuite în tramvaiul dedicat sănătății plămânilor, pe liniile 8 și 9
5 din 10 români sunt irascibili sau au probleme de concentrare din cauza lipsei de somn
Pampers continuă să fie alături de micii luptători prin donația de scutece Pampers special concepute pentru prematuri