Comunicat de presă
Zalando, una dintre cele mai importante platforme online de fashion și lifestyle din Europa, a anunțat finaliștii Zalando Sustainability Award din cadrul noii ediții Copenhagen Fashion Week, ce va avea loc între 31 ianuarie și 3 februarie 2023: TG Botanical (Ucraina), Selam Fessahaye (Suedia) și STAMM (Danemarca).
Cea de-a cincea ediție a colaborării strategice dintre Zalando și Copenhagen Fashion Week își propune să susțină o industrie fashion mai responsabilă. Premiul, deschis designerilor din întreaga lume, încurajează brandurile din domeniu să exploreze noi soluții și să împărtășească idei inovative ce reduc impactul industriei fashion asupra mediului.
Finaliștii au fost selectați de un juriu internațional format din lideri cu experiență în domeniu, printre care Cecilie Thorsmark, CEO Copenhagen Fashion Week, Emily Chan, editor pentru sustenabilitate al British Vogue și Dio Kurazawa, consilier de branding și sustenabilitate. Reprezentanții Zalando din cadrul juriului sunt Laura Coppen, Head of Circularity și Lena Sophie Röper, Director of Designer & Luxury.
Juriul a evaluat îndeaproape abordarea fiecărui candidat când vine vorba de sustenabilitate și a acordat o atenție specială utilizării materialelor certificate, proceselor de producție, inovației, transparenței și integrării practicilor circulare. Atenția acordată materialelor a fost o temă comună pentru toți finaliștii acestei ediții. Designerul Tetyana Chumak de la TG Botanical a utilizat materiale naturale precum inul, cânepa sau bumbacul organic, piesa cheie a colecției sale fiind un material ce imită blana, realizat din cânepă. Selam Fessahaye a lucrat la crearea unei țesături proprii, realizate din materiale reciclate, pe care o va incorpora în viitoarele sale colecții. Elisabet Stamm a folosit Khadi indian tors manual, o țesătură tradițională realizată din bumbac, vopsit fie cu indigo natural, fie cu ierburi și coji de copaci.
Laura Coppen, Head of Circularity al Zalando: „Zalando Sustainability Award este o parte importantă a ceea ce înseamnă Copenhagen Fashion Week. Am ajuns la cea de-a cincea ediție și suntem în continuare impresionați și inspirați de brandurile care aplică. Anul acesta avem trei finaliste cu experiență și povești diferite, fiecare cu o abordare unică asupra creației de produs și a fashionului sustenabil. Ele reprezintă un trio vibrant și dinamic care construiește armonios țesătura viitorului în design.”
Cele trei finaliste vor primi finanțare pentru costurile de producție și își vor prezenta în premieră creațiile în cadrul Copenhagen Fashion Week și pe platforma Zalando Greenhouse - un spațiu digital unde vor fi expuse colecțiile finaliste. Platforma Greenhouse este o sursă de inspirație și educație, ce îi ajută pe vizitatori să descopere și să învețe mai multe despre domeniul complex al designului și sustenabilității.
Juriul va lua decizia finală după ce fiecare designer își va prezenta colecția în cadrul Copenhagen Fashion Week, iar câștigătorul va fi anunțat pe 2 februarie 2023.
Membrii juriului
Cecilie Thorsmark - CEO Copenhagen Fashion Week
Laura Coppen - Head of Circularity al Zalando
Lena Sophie Röper - Director of Designer & Luxury al Zalando
Dio Kurazawa - Consilier Sustenabilitate și Branding
Emily Chan - Editor Sustenabilitate, VOGUE
Școala fără Pauză, campania ce luptă împotriva abandonului școlar, încheie cu succes cel de-al patrulea an
Campania #GrijădePlămâni continuă (Timișoara): Spirometrii gratuite în tramvaiul dedicat sănătății plămânilor, pe liniile 8 și 9
5 din 10 români sunt irascibili sau au probleme de concentrare din cauza lipsei de somn
Pampers continuă să fie alături de micii luptători prin donația de scutece Pampers special concepute pentru prematuri