Comunicat de presă
Platforma democratizează în acest fel accesul la moda de lux, altfel prohibitivă pentru marea majoritate. Prețurile articolelor de lux fiind reduse cu pana la 90% fata de preturile de retail, astfel că în felul acesta fiecare poate acum accesa piese premium de la designeri favoriti, într-o stare extrem de bună, verificate de experți externi autentificatori, la doar o fracțiune din pret.
Startup-ul românesc de tehnologie care vrea să extindă ciclul de viață al articolelor fashion de lux și să le facă accesibile pieței mass-market, Dressingz, lansează o campanie de finanțare pe platforma de crowdfunding Rōnin. Compania țintește obținerea unei finanțări în valoare de maximum 500.000 de euro care să susțină eforturile actuale de creștere. Până în prezent, Dressingz a atras investiţii de 300.000 euro, evaluarea curentă a afacerii fiind de 3,5 milioane de euro.
De la Second Hand la Democratizarea Luxului și avantajele economiei circulare
Misiunea Dressingz este să facă din moda sustenabilă circulară o normalitate, cu avantaje pentru planetă, consumatori, companii și ONG-uri, însă să contribuie și la democratizarea luxului pentru un segment de consumatori inspirați de high-fashion, cărora le lipsesc resursele financiare, însă urmăresc trendurile și prețuiesc produsele de lux.
Piața de second hand retail a înregistrat creșteri constante în ultimii ani, fie că vorbim de magazinele dedicate, de targuri vintage, boutique-uri de fashion pre-owned sau vânzări prin intermediul social media, însă aceste opțiuni vin cu riscuri mari în ceea ce privește autenticitatea produselor, lipsa posibilității de retur și lipsa serviciului de suport. Platforma Dressingz vine în întâmpinarea acestor riscuri. Produsele de lux sunt autentificate de către partenerii externi de la Luxury Appraisal & Authentication cu sediul în S.U.A., pe baza pozelor și informațiilor introduse în platforma, produsul este apoi listat.
O selecție de articole sunt de asemenea verificate intern de echipa Dressingz la vânzare pentru verificarea fizica, atât din perspectiva calitate, stadiu de uzură, cât și autenticitate, acest serviciu urmând să fie monetizat. In plus, Dressingz oferă serviciul Concierge, momentan gratuit, care dă posibilitatea utilizatorului să aducă produsele pentru fi pregătite pentru listare.
120 miliarde de articole de fashion sunt produse în fiecare an, dar 85% din textile sfârșesc arse în gropi de gunoi. Se comercializează mai multe articole de modă decât înainte, dar sunt purtate mult mai puțin - în medie între 7 și 10 ori, în unele cazuri chiar mai puțin, sau deloc. Industria modei este a doua cea mai mare consumatoare de apă și este responsabilă de 10% din emisiile de carbon ale omenirii, mai mult decât toate zborurile internaționale și transporturile maritime însumate.
„Pentru cei care iubesc brandurile de renume mondial, trebuie să știe că, prin intermediul Dressingz, le pot obține la prețuri cu până la 90% mai mici față de prețul inițial. Oferind această gamă de produse ne propunem să combatem și fenomenul brandurilor false, pe lângă faptul că facem accesibile obiecte vestimentare de la designeri precum: Louis Vuitton, Chanel, Celine și multe altele”. declară Romina Tăzlăoanu, fondator și CEO Dressingz “Avem convingerea că Dressingz poate oferi alternativa eficientă și responsabilă la modelul actual de consum nesustenabil al modei. Dacă suntem seduși de frumusețea pe care industria de fashion o aduce în viața noastră, nu putem ignora deșeurile și poluarea pe care le generează. Apelul la sustenabilitate nu mai este doar un trend, nici titlu de PR. Este o nevoie reală și din ce în ce mai acută.”
300.000 de euro, în prima rundă finanțare
Prima rundă de finanțare de la investitori privați de 300.000 euro a permis dezvoltarea platformei și a aplicației, la standarde internaționale, completarea echipei operaționale și promovarea platformei prin inițiative de marketing online și offline.
Dressingz a integrat până în prezent 10 branduri fashion care susțin revânzarea prin intermediul voucherelor de reduceri și a derulat cu succes un proiect pilot pentru donații, după modelul „Tu vinzi, noi donăm” realizat în parteneriat cu Crucea Roșie. Dressingz operează printr-un website și o aplicație de mobil, însă are și un showroom fizic și depozit în București. Produsele de lux sunt autentificate de către cei mai buni specialiști în domeniu din SUA.
Școala fără Pauză, campania ce luptă împotriva abandonului școlar, încheie cu succes cel de-al patrulea an
Campania #GrijădePlămâni continuă (Timișoara): Spirometrii gratuite în tramvaiul dedicat sănătății plămânilor, pe liniile 8 și 9
5 din 10 români sunt irascibili sau au probleme de concentrare din cauza lipsei de somn
Pampers continuă să fie alături de micii luptători prin donația de scutece Pampers special concepute pentru prematuri