Comunicat de presă
Lookbook-ul colecției a fost realizat în Paris alături de o echipa internațională, cu participarea Ursinei Gysi, una dintre stilistele preferate ale designerului, cunoscută pentru colaborările cu Y-Project, Diesel, Acne Studios și Jacquemus. Brandul introduce în acest sezon categoria de accesorii, prin lansarea primei genți și primului model inovator de pantofi.
Colecția Primăvară-Vară 2024 aduce o paradigmă nouă pentru SEEN USERS, reprezentând atât o retrospectivă a trecutului cât și o prezentare intrigantă a viitorului. A zecea colecție semnată de Cristina Săvulescu, distinsă cu multiple nominalizări și premii, printre care Best Young Designer și Best Designer la Elle Style Awards și apreciată și la Romanian Design Week, aduce după sine o invitație la redefinirea profundă a scopurilor, la reinterpretarea conceptelor din arhiva proprie și la consolidarea codurilor de design care sunt pivotul cercetării actuale și viitoare.
Principiul deconstrucției rămâne central în identitatea brandului. De această dată, însă, deconstrucția devine mai subtilă și mai plină de însemnătate, transformând un sacou într-o piesă ce se redefinește continuu prin jocuri de întindere, eliberare și tensionare a unei curele.
Reinterpretarea clișeelor a fost o temă recurentă în colecțiile anterioare ale brandului. SEEN a reușit întotdeauna să aducă o perspectivă neașteptată și proaspătă clișeelor, transformând această abilitate într-un cod distinctiv. În această colecție, clișeul își găsește expresia în delicatele flori de mătase.
Florile nu sunt pur și simplu elemente decorative, ele devin „carnivore”, absorbind reverul și evoluând în curele suprarealiste sau sisteme de închidere pentru pantaloni sau chiar bretele pentru topuri. Elementele decorative nu sunt pur și simplu adăugate, ci își asumă mereu un rol funcțional, înlocuind părți ale produsului. Ideea centrală este că pentru a crea frumusețe și noutate prin accesorizarea unui produs, este necesar să rupi din integritatea acestuia, o glorificare a contrastului ce demonstrează că frumusețea are nevoie de această dualitate.
Acest principiu este aplicat și în cazul sacoului cu trandafiri, prezent încă din prima colecție SEEN – pentru ca trandafirii să înflorească, țesătura trebuie să fie distrusă, rezultând un blazer cu flori realizate manual, perfect croit, dar care pare afectat de trecerea timpului sau de un experiment necunoscut. Principiul integrării decorului cu funcționalitatea definește conceptul primei genți a brandului, unde precizia formei, încapsulată în piele, mătase sau denim, este redefinită de mânerul ce imită un trandafir. Acesta se adaptează printr-un mecanism ingenios în formă de ou, conturând un narativ captivant, atât vizual, cât și tactil.
Viitorul și nostalgia sunt interconectate. Baticul, o piesă de bază pentru orice bunică tradițională din Europa de Est, ce este utilizat în mod obișnuit ca o piesă independentă, înlocuiește acum clasica glugă a unui hanorac sau este integrat într-o cămașă sau un sacou masculin. Aceste întâlniri imposibile, dintre masculin și feminin, între rigoare și libertate, între trecut și viitor, sunt permanent explorate de designerul Cristina Săvulescu în colecțiile sale. În acest sezon debutează cu o abordare inovatoare, aducând în centrul atenției posibilitățile nesfârșite ale pantofilor. În urma unei explorări meticuloase se naște o creație hibridă – pantofi ce sfidează convențiile, emanând o aură suprarealistă de imponderabilitate, o iluzie poetică a plutirii adusă la viață.
SEEN USERS redefinește intimitatea cu o explorare meticuloasă a lenjeriei care transcede granițele tradiționale. Delicate și subtile, liniile de lenjerie trezesc senzații inedite, indiferent dacă sunt văzute sau percepute sub haina exterioară. Prin estetica distinctivă, SEEN dezvăluie subtil o conexiune între feminitate și mister, creând iluzia unei dezgoliri care rămâne, totuși, între liniile fine ale propriilor creații. Aceste linii minimaliste de lenjerie posedă o profundă semnificație în mentalul colectiv, reprezentând simboluri încărcate emoțional și psihologic, ce creează un dialog subtil între esența feminină și elementele exterioare. Ele reprezintă un studiu tacit asupra relației dintre exterior și interior, oferind o perspectivă delicată și sensibilă asupra feminității și a subtilității umane.
Angajamentul SEEN USERS față de industria locală se reflectă în colaborările strânse cu fabrici de prestigiu din România, ce au contribuit la producția multora dintre elementele cheie din această colecție – tricotaje, denim și jachete masculine din stofă de lână naturală sau piele.
Echipa:
Marc Asekhame – fotografie
Ursina Gysi – styling
Julia Lange și Olivia Langner – casting
Christian Feltham – set design
Stephanie Kunz – make-up
Tomohiro Ohashi – hairstyling
Școala fără Pauză, campania ce luptă împotriva abandonului școlar, încheie cu succes cel de-al patrulea an
Campania #GrijădePlămâni continuă (Timișoara): Spirometrii gratuite în tramvaiul dedicat sănătății plămânilor, pe liniile 8 și 9
5 din 10 români sunt irascibili sau au probleme de concentrare din cauza lipsei de somn
Pampers continuă să fie alături de micii luptători prin donația de scutece Pampers special concepute pentru prematuri