Comunicat de presă
Deși Dragobetele rămâne sărbătoarea autohtonă a iubirii, Valentine's Day cucerește anual tot mai mulți susținători, iar aproape jumătate dintre particpanții la studiu o consideră un moment ideal pentru a-și exprima sentimentele.
Studiul realizat de Veranda Mall oferă o fereastră spre inimile românilor în 2024 și explorează preferințele, cheltuielile și diferențele între femei, bărbați sau generații, dar și ce rol are social media în alegerea cadourilor.
Cât de populară este Ziua Îndrăgostiților în 2024?
Ei bine, rezultate studiului arată faptul că Ziua Îndrăgostiților este încă foarte populară în România, fiind considerată de aproape jumătate dintre participanții o ocazie importantă pentru a-și arăta dragostea și aprecierea față de persoana iubită. Deși aproximativ unul din trei o consideră o sărbătoare cu iz comercial, acest fapt nu-i oprește să se bucure de ocazie.
Totodată, este interesant și faptul că pentru peste unul din zece participanți, Ziua Indrăgostiților este văzută ca un moment oportun de a-și face un cadou.
Rezultatele arată de asemenea că cei aflați într-o relație de lungă durată (28%) și cuplurile la începutul unei relații (35%) sunt cei mai încântați de a sărbători Ziua Îndrăgostiților. Nici cuplurile căsătorite nu sunt indiferente la a celebra dragostea, chiar dacă o consideră o sărbătoare comercială (31%).
Deși Ziua Îndrăgostiților este adesea asociată cu ideea de romantism și cupluri, 42% dintre persoanele single consideră această zi o ocazie bună de a se răsfăța pe sine. Aproximativ 68.39% dintre persoanele single aleg să sărbătorească Ziua Îndrăgostiților într-un fel sau altul, o dovadă că dragostea și bucuria nu sunt rezervate doar cuplurilor, ci se regăsesc și în momentele pretrecute alături de cei apropiați sau în iubirea de sine.
Cât vor scoate din buzunare? Aproape o treime din români sunt pregătiți să investească minimum 200 de lei în cadoul perfect
În ciuda creșterii generale a cheltuielilor și a prețurilor în ultimul an, românii par să-și păstreze relativ constant bugetul pentru cadourile de Ziua Îndrăgostiților. Aproape două treimi dintre participanți au indicat că bugetul lor este la fel ca în anii precedenți, în timp ce un procent semnificativ, de aproximativ 18%, sunt dispuși să aloce un buget mai mare.
Atât femeile, cât și bărbații intenționează să aloce, în cea mai mare parte, un buget între 100-250 lei (femei - 35%, bărbați - 34% ), urmat de un buget de până în 100 de lei (femei - 27%, bărbați - 18%), o abordare pragmatică sau posibil o preferință pentru gesturile simple și simbolice. O parte semnificativă dintre aceștia sunt dispuși chiar la un buget între 250-500 lei (femei - 11%, bărbați- 16%).
Totodată, studiul arată că, deși cadourile foarte scumpe nu sunt cele mai populare, aproximativ de 2 ori mai mulți bărbați decât femei intenționează să cumpere un cadou cu o valoare cuprinsă între 500-800 lei.
Deși au poate mai puține resurse, cei din Generația Z (18-24) și Millennials (între 25-30) sunt cei mai hotărâți să nu aibă nicio limită de buget pentru Ziua Îndrăgostiților (17%, respectiv 19%).
Cuplurile aflate în relații tind să cheltuiască mai mult în categoria până în 100 lei (28%) față de cuplurile căsătorite (21%). De asemenea, deși persoanele căsătorite au o probabilitate mai mare de a nu sărbători (12%) comparativ cu cei aflați în relații (4%), sunt mai înclinați să aloce un buget între 250 - 500 lei.
Tinerii și persoanele în relații par să fie mai deschiși la cheltuieli mai mici sau fără limite de buget, având posibil o abordare mai spontană sau una prin care să impresioneze. Comparativ cu adulții și persoanele căsătorite, care tind să fie mai reținuți sau să opteze pentru a nu sărbători, având o abordare mai pragmatică.
Ce cadouri și surprize sunt pe lista românilor?
Aproape o treime din cuplurile căsătorite preferă o cină romantică, în timp ce experiențele distractive și serile acasă sunt în topul alegerilor pentru cei aflați în relații noi sau de lungă durată.
Pe de altă parte, cuplurile aflate într-o relație, fie că este una de lungă durată, fie abia la început, preferă să-și alimenteze pasiunea și dragostea cu ajutorul experiențelor distractive (31%). Seara romantică acasă (25%) este de asemenea o alegere aflată în topul preferințelor, ceea ce sugerează dorința de a lega conexiuni și de a petrece timp de calitate împreună.
Femeile sunt mai versatile în ceea ce privește cadourile, dar depun și mai mult efort în a-și surprinde partenerul. Dacă bărbații merg pe calea clasică oferind flori (19%), ciocolată (14%) și cină în oraș (12%), femeile tind să se gândească la variante mai deosebite. Lista lor de surprize de Valentine’s Day include experiențe distractive (16% - de 2 ori mai mult decât bărbații), o seară romantică acasă (13%), parfum (10%) sau îmbrăcăminte (8%).
Ce vor românii să primească de Ziua Îndrăgostiților?
Studiul i-a întrebat pe români și care ar fi cadoul ideal de Ziua Îndrăgostiților:
Pentru femei, cheia pentru o zi perfectă de Valentine's Day ar fi clasicul buchet de flori (12%), o cină romantică la restaurant (9,5%), urmată îndeaproape de experiențe (9%) și bijuterii (8,5%).
În timp ce bărbații sunt mai entuziasmați să le arate doamnelor din viața lor cât de mult le apreciază, 11% dintre ei nu și-ar dori să primească niciun cadou. Cu toate astea, există și câteva alegeri care le surâd. Bărbații sunt dornici de experiențe împreună (12%), parfumuri (9%), o seara romantica în oraș (8%) și gadgeturi (7%).
Cinele la restaurant și serile romantice acasă sunt de asemenea alegeri populare și printre cuplurile căsătorite sau cele aflate într-o relație.
Dorința de a petrece timp de calitate împreună transcende granițele vârstei, iar experiențele și momentele romantice rămân în topul preferințelor, indiferent de generație. Acestea sunt văzute ca o modalitate de a „ieși din rutină” și o oportunitate de a crea amintiri noi de Ziua Îndrăgostiților. Atât femeile, cât și bărbații speră să le primească și tind să le favorizeze ca și cadouri pentru partenerii lor, subliind astfel importanța conexiunii emoționale.
Printre cadourile care sunt cel mai puțin apreciate de cupluri se află: florile artificiale, cu cel mai mare procent (31%), agendele, calendarele sau alte produse de papetărie (10%), cărțile care nu sunt alese în funcție de preferințele partenerului (9%), carduri cadou la magazine generale (6%).
32% dintre români nu comunică ce cadou și-ar dori, iar cei mai mulți ar aprecia petrecerea timpului împreună (44%)
Atât femeile (12.3%), cât și bărbații (13.30%) spun că s-ar bucura de orice cadou, indiferent de natura lui, peste 40% dintre participanți ar aprecia mai mult petrecerea timpului împreună, iar aproape 27% spun că ar fi dezamăgiți dacă nu ar primi niciun cadou, dar nu ar fi o problemă majoră.
Tot din studiu reiese că, pe lângă a nu comunica ce cadou și-ar dori (32%) sau a oferi sugestii subtile (30%), românii tind să opteze și pentru varianta de a merge direct în mall și a-i arăta partenerului exact ce-și doresc (13.2%).
Comunicarea directă în ceea ce privește cadoul dorit este mai frecventă în rândul tinerilor (18 - 24 ani) aflați într-o relație pe termen lung, urmați de cuplurile căsătorite cu vârsta 30+.
Aspectele mai puțin plăcute? Aglomerația și prețurile mari sunt printre principalele nemulțumiri, însă asta nu descurajează peste unul din cinci entuziaști să-și împărtășească experiențele pe rețelele sociale, chiar și cu un buget mai generos.
Cei care își postează cadoul pe social media sunt dispuși să cheltuiască cu pâna la de 2 ori mai mult pentru Ziua Îndrăgostiților
Chiar dacă peste o treime consideră improbabil să posteze pe social media, aproximativ unul din cinci este entuziasmat să împărtășească online cum sărbătorește Valentine’s Day, indiferent de cadou, arătând o tendință către cheltuieli mai generoase.
Cei din Generația Z sunt mai înclinați să posteze despre planurile lor de Ziua Îndrăgostiților (26%), comparativ cu cei peste 30 de ani, ajungând la 0% pentru persoanele peste 60 de ani. De asemenea, cuplurile aflate într-o relație sunt mai deschise în a împărtăși cu prietenii din online cadourile primite, comparativ cu cei căsătoriți pentru care Ziua Îndrăgostiților poate fi percepută ca fiind mai personală și mai puțin influențată de tendințele din social media.
Cei care se gândesc să-și împărtășească momentele de Ziua Îndrăgostiților pe social media par să aibă o atitudine mai deschisă față de cheltuieli, cu un accent mai mare pe bugete generoase. Procentele mai mari ale celor care plănuiesc să aloce sume între 250 și 500 de lei (17.28%), sau care nu au o limită de buget (16.23%), arată că dorința de a împărtăși experiențele online poate stimula o investiție mai mare în sărbătorirea acestei zile.
Pentru cei care vor să imortalizeze cele mai speciale momente într-un decor de poveste, Veranda Mall îi așteaptă cu un foto corner special amenajat și perfect pentru cei care doresc să celebreze iubirea cu o nouă poză pe rețelele sociale.
Ziua Îndrăgostiților rămâne în continuare o ocazie importantă pentru majoritatea cuplurilor, indiferent de vârstă sau stadiul relației, iar dorința de a petrece timp de calitate împreună primează. Chiar și persoanele single găsesc modalități de a marca această ocazie într-un fel sau altul, fie prin modalități de auto-răsfăț, fie prin petreceri cu prietenii sau alte activități non-romantice.
Românii găsesc plăcere și în a se bucura de simpla atmosfera romantică, fără a-și oferi neapărat cadouri materiale. Pentru 16% dintre participanți, decorațiunile din magazine și activitățile gratuite din malluri se află și ele pe lista de dorințe în ceea ce privește sărbătoarea de Valentine’s Day.
Studiul integral poate fi văzut pe blogul Veranda Mall.
Școala fără Pauză, campania ce luptă împotriva abandonului școlar, încheie cu succes cel de-al patrulea an
Campania #GrijădePlămâni continuă (Timișoara): Spirometrii gratuite în tramvaiul dedicat sănătății plămânilor, pe liniile 8 și 9
5 din 10 români sunt irascibili sau au probleme de concentrare din cauza lipsei de somn
Pampers continuă să fie alături de micii luptători prin donația de scutece Pampers special concepute pentru prematuri