Comunicat de presă
Campania are la bază un studiu derulat la nivel național la finalul lui 2023, pentru a afla care sunt atitudinea și emoțiile românilor față de gătit. Una dintre principalele concluzii ale studiului „Emoții în bucătărie” relevă că sentimentele românilor atunci când gătesc în familie sau pentru cei apropiați sunt, în principal, pozitive. Astfel, 43% sunt bucuroși, 41% au un sentiment de încredere, 39% simt pasiune, 36% sunt inspirați, 31% simt iubire, iar 30%, grijă.
În ceea ce privește emoțiile resimțite în momentul în care persoanele apropiate degustă preparatele, participanții la cercetare au declarat în procent de 77% că simt bucurie, iar 51%, mândrie. Pentru români, pregătirea preparatelor tradiționale reprezintă, în principal, un motiv de mândrie și nostalgie.
Un alt element semnificativ al studiului scoate în evidență împărțirea emoțiilor pe regiuni. Sentimentele pe care românii le au în mod predominant atunci când gătesc diferă în funcție de zona țării, așadar comunicarea se împarte pe fiecare regiune, în mod nominal.
De asemenea, rezultatele cercetării au arătat că gătitul ocupă un loc important în rutina românilor din mediul urban, fiind o activitate desfășurată foarte des, în medie de patru ori pe săptămână, care implică prepararea mai multor feluri de mâncare simultan. Potrivit participanților la studiu, timpul petrecut în bucătărie are ca motivație emoțională grija față de membrii familiei și sănătatea acestora, însă joacă și un rol economic pentru că reduce din cheltuieli.
„Ne-am decis să inițiem campania România știe să gătească din dorința de a celebra toate motivele pentru care merită să gătești. În primul rând pentru toate sentimentele pozitive și pentru apropierea pe care o generează între oameni. În plus, pregătirea mai multor mese acasă are și un impact benefic asupra sănătății și bugetului unei familii. România știe să gătească este un demers pe termen lung care ne dorim să inspire fiecare român, din orice generație face parte sau orice rol are într-o familie”, spune Alina Golopența, Director Marketing Kaufland România și Republica Moldova.
În privința criteriilor importante pentru aprovizionare, magazinele reprezintă principala sursă de cumpărături alimentare destinate gătitului. Între criteriile de alegere a alimentelor, calitatea și prețul se situează pe primele două locuri, fiind urmate de beneficiul de a găsi toate ingredientele într-un singur loc.
Studiul, dezvoltat în parteneriat cu iSense Solutions, a fost derulat pe un eșantion reprezentativ de populație urbană, din toate regiunile țării, cu vârste cuprinse între 18 și 65 de ani.
Pampers continuă să fie alături de micii luptători prin donația de scutece Pampers special concepute pentru prematuri
Conducerea sub influența alcoolului și drogurilor: răspunderea penală și riscurile majore pentru șoferi și comunitate
Cum va fi lumea ta peste 10 ani? Un studiu despre sustenabilitate și viitor, prin ochii liceenilor români
Fără Bullying la peste 260 de grădinițe din București și din țară