Comunicat de presă
Cu o imagine fresh şi unite sub sloganul „Yes, Romania Makes Wine.”, cele 21 de crame vor evidenția diversitatea și calitatea vinurilor românești pentru publicul internațional, la standul României de la ProWein, cel mai mare târg de specialitate din lume.
Participarea României a fost posibilă cu sprijinul APEV România (Asociația Producătorilor și Exportatorilor de Vinuri din România) și este finanțată din resursele proprii ale cramelor participante. Selgros România s-a alăturat susținerii acestui demers, în calitate de partener.
În cadrul târgului, producătorii români vor organiza mai multe evenimente de promovare, degustări şi sesiuni de informare. Sloganul „Yes, Romania makes wine.”, va fi motivul central al masterclass-ului de excepţie, în cadrul căruia cele mai cunoscute soiuri românești, Feteasca Albă, Feteasca Regală şi Feteasca Neagră, vor fi puse în valoare.
Masterclass-ul va fi susţinut de către Valentin Ceafalău, jurnalist, degustător, comunicator şi jurat la concursurile internaţionale de vinuri. Valentin a fost recunoscut pentru abilităţile sale de degustare, primind premiul „Benchmark Taster” la „Concours Mondial de Bruxelles” în 2019, iar în 2023 a câştigat „Campionatul Mondial de degustare în orb” organizat de publicaţia „La Revue du Vin de France”, în Provence, ca parte a Echipei naţionale de degustători.
Vizitatorii târgului ProWein vor găsi standul României în Hall 13 (Stand D10), iar cele 21 de crame participante sunt: Aurelia Vişinescu, Domeniile Avereşti, Budureasca, Crama Ceptura, Caii de la Letea, Cotnari, Familia Darabont, Davino, Crama DeMatei, Domeniile Franco-Române, Domeniul Bogdan, Dropia, Crama Gîrboiu, Crama Hermeziu, Jidvei, Liliac, Viile Metamorfosis, Murfaltar Vinul, Crama Oprişor, Crama Rasova și Domeniile Sâmbureşti.
De 30 de ani, ProWein este cel mai important târg internaţional de vinuri şi băuturi spirtoase care acoperă întreaga piaţă globală. Târgul de la Düsseldorf oferă achizitorilor internaţionali şi vizitatorilor, ocazia perfectă de a descoperi noile vinuri, noile produse de referinţă pentru consumatori, dar şi cele mai recente tendinţe din sectorul vinurilor şi băuturilor spirtoase.
APEV România (Asociaţia Producătorilor şi Exportatorilor de Vinuri din România) reuneşte cei mai importanţi exportatori de vinuri ai ţării noastre, cei care deţin, împreună, aproximativ 70% din totalul exportului românesc de vinuri. Membrii săi deţin, de asemenea, o cotă de similară de aproximativ 70% din piaţa internă.
APEV România a fost înfiinţată în 2001 ca entitate legală nonprofit menită să reprezinte, să apere şi să promoveze drepturile şi interesele membrilor săi, atât la nivel local, cât şi internaţional. În acest moment, APEV trece printr-o etapă de transformare susţinută de către un colectiv de vizionari, care vor să repoziţioneze imaginea vinului românesc pe plan internaţional. Având un angajament pentru colaborare şi inovare, misiunea APEV este multiplă: să consolideze poziţia vinurilor româneşti pe piaţa internă, să cucerească piaţa internaţională de vin şi să repoziţioneze brandul de ţară al vinului românesc pe plan mondial.
Școala fără Pauză, campania ce luptă împotriva abandonului școlar, încheie cu succes cel de-al patrulea an
Campania #GrijădePlămâni continuă (Timișoara): Spirometrii gratuite în tramvaiul dedicat sănătății plămânilor, pe liniile 8 și 9
5 din 10 români sunt irascibili sau au probleme de concentrare din cauza lipsei de somn
Pampers continuă să fie alături de micii luptători prin donația de scutece Pampers special concepute pentru prematuri