Comunicat de presă
Filmul spune povestea maturizării lui Horia, un adolescent de aproape 18 ani dintr-un sat românesc, care este îndrăgostit de o fată care locuiește în cealaltă parte a țării. După o ceartă cu tatăl lui, Horia face un gest impulsiv și pleacă de acasă pe vechea motoretă Mobra a tatălui său. Drumul îi este îngreunat de Stela, o puștoaică isteață, iar cei doi sunt forțați de împrejurări să călătorească împreună și să depășească o serie de obstacole.
Toate detaliile despre bilete și proiecțiile speciale din țară sunt disponibile pe https://augustfilm.ro/horia/
August Film și microFILM au pregătit un concurs pentru cinefili. Motoreta Mobra din film, supranumită și ,,bestia roșie", poate fi câștigată de către unul dintre spectatorii care vor vedea filmul Horia în cinematografe. Regulamentul complet este disponibil pe site-ul https://augustfilm.ro/regulament-mobra-lui-horia/. Alegerea câștigătorilor se va face prin tragere la sorți dintre cei care au respect toți pașii de concurs.
„Cred că majoritatea trăim sentimentul de îngrădire sub o formă sau alta. Pe principiul 'arta ca terapie', Horia este pentru noi o surpriză plăcută, un road movie românesc asumat, care explorează însăși ideea libertății și evocă o nostalgie plăcută pentru sentimentul aventurii, pentru emoția pe care ți-o trezește spațiul deschis. Și deși ai putea spune că e un film pentru adolescenți, nostalgia de care vorbesc atinge mult mai puternic Milenialii și Generația Z. Suntem siguri că publicul va ieși din sala de cinema cu zâmbetul pe buze și cu dor de ducă!” a declarat Matei Truța, co-fondator August Film.
Horia a avut Avanpremiera de gală pe 3 aprilie la Cinema City AFI Cotroceni din București, în prezența unui public format din peste 400 de persoane. Premiera mondială a filmului a fost în noiembrie 2023, la Festivalul de Film Black Nights de la Tallinn, iar în România publicul l-a vizionat în avanpremieră națională la Les Films de Cannes à Bucarest, prezentat în secțiunea competitivă Avanpremierele toamnei, unde a câștigat Premiul Publicului.
Școala fără Pauză, campania ce luptă împotriva abandonului școlar, încheie cu succes cel de-al patrulea an
Campania #GrijădePlămâni continuă (Timișoara): Spirometrii gratuite în tramvaiul dedicat sănătății plămânilor, pe liniile 8 și 9
5 din 10 români sunt irascibili sau au probleme de concentrare din cauza lipsei de somn
Pampers continuă să fie alături de micii luptători prin donația de scutece Pampers special concepute pentru prematuri