Comunicat de presă
Cine ar putea ști dacă Luigi Lavazza și-a imaginat, acum o sută treizeci de ani, că amestecul de cafea pe care-l crea va ajunge să întruchipeze valori atât de inovatoare încât să rămână relevante chiar și peste un secol. Era, cu siguranță, speranța lui, deoarece credea că secretul unei cafele de calitate stă în compoziția amestecului, iar talentul său vizionar recunoștea potențialul cafelei de a reuni poveștile a milioane de oameni în jurul unei cești aburinde de cafea.
Continuând tradiția ultimelor două ediții ale Calendarului, care s-au axat pe colaborare și incluziune, pentru 2025 Lavazza a ales „blendul” ca idee centrală pentru abordarea estetică a noilor imagini, sub direcția creativă a agenției de publicitate Armando Testa. „Prin acest proiect dorimsă subliniem importanța artei blending-ului ca sursă de inspirație încă din 1895, dar și importanța oamenilor care au contribuit la creșterea și succesul Grupului și care sunt implicați acum în construirea viitorului său. ‘Let’s Blend – 130 de ani mai târziu’ este un calendar care ne duce mai departe în 2025”, spune Francesca Lavazza, membru al consiliului de administrație al Grupului Lavazza
Pentru această aniversare, Lavazza a ales să vorbească despre prezent, dar mai ales să privească spre viitor prin colaborarea cu tânărul artist franco-senegalez Omar Victor Diop pentru realizarea imaginilor din Calendar. Diop, un artist de o eleganță extraordinară, creează o fotografie în care cromatica vibrantă, ce reflectă cultura sa de origine, se combină cu o compoziție rafinată, inspirată din tradiția renascentismului, dând naștere unor tablouri care celebrează ideea de întâlnire și de amestec, adaptată la două concepte cheie. Elementul care leagă cele patru anotimpuri, dominate de nuanțe de albastru deschis, roz, verde și ocru, este tejgheaua care simbolizează locul în care multiple culturi și experiențe se întâlnesc prin dragostea comună pentru cafea. Fotografiile ce compun o simfonie a celor patru anotimpuri sunt populate de treizeci și șase de protagoniști,invitați din lumea Lavazza pentru a întruchipa momente cheie din istoria Grupului.
Fiecare ansamblu de câte trei imagini prezintă un „talent”, o personalitate de referință din lumea Lavazza, înconjurat de protagoniștii aleși pentru povestea celebrarea celor 130 de ani de la fondarea companiei.
Francesca Lavazza adaugă: „Prin proiectul Let’s Blend am dorit să creăm simbolic o mare reuniune, în care fiecare persoană care împărtășește aceleași valori găsește vizibilitate într-o frescă formată din 36 de oameni. Fotograful, ambasadorii, chefii, barista și trainerii, alături de colaboratorii și partenerii de lungă durată ai Grupului... un amestec de rădăcini, origini și roluri diferite, dar toate unite prin valorile Lavazza, cu misiunea de a le duce mai departe spre viitor.”
Imaginile celor douăsprezece luni ale Calendarului formează o narațiune ce se desfășoară ca o secvență lungă și prezintă multiple micro-povești diferite, „moleculele” care compun o poveste colectivă mai amplă. Jannik Sinner, Massimiliano Caiazzo, Whoopi Goldberg, Tullio Solenghi, Big Mama, Omar Victor Diop, Sara Gama și Omar Hassan apar alături de Ambasadorii Daniela Fatarella de la Salvați Copiii, designerul Cino Zucchi și chefii Norbert Niederkofler, Federico Zanasi și Chiara Pavan. Aceste nume cunoscute sunt prezente alături de oamenii Lavazza, precumspecialiști în cafea, barista, traineri și chiar Luigi, robotul prietenos din campania globală „Plăcerea ne face umani”.. Ansamblurile picturale dezvoltă conceptele de Blending Times (Amestecul Vremurilor), care aduce împreună personalități din generații diferite, Blending Roots (Amestecul Rădăcinilor), în care fiecare subiect își dezvăluie originea diferită, Blending Cultures (Amestecul Culturilor), un mixaj al diferitelor tradiții și culturi, și, în final, Blending Minds (Amestecul Talentelor), în care sunt reunite atitudini, abilități și profesii complementare.. Sunt oameni care activează în domenii variate și se exprimă prin artă, sport, cultură, afaceri, gastronomie și inovație, arii în care Lavazza are un rol activ.
Astfel, blendingul devine un „cuvânt fundamental în dicționarul Lavazza”, spune Michele Mariani, director creativ executiv la Armando Testa Group, care explică și că „am considerat că este important și interesant să subliniem acest concept. Astăzi, a vorbi despre blend evidențiază o valoare majoră într-o perioadă în care lumea pare mai problematică, mai aridă și adesea neglijentă față de diferențe. Astfel, invitația de a colabora, împărtăși și coexista nu mai este doar o dorință, ci o necesitate”.
După Calendarul 2024 – „More than us” – cu imagini realizate de fotografii africani Thandiwe Muriu, Daniel Obasi și Aart Verrips, noul Calendar creat de Omar Diop ilustrează poziționarea Africii ca un continent al inovației, care nu mai este doar „emergent”, ci reprezintă un grup de țări și culturi în plină efervescență. Un loc simbolic de maximă importanță pentru Grup.
„Africa este un loc al identității”, spune Francesca Lavazza, „deoarece este locul de origine al bobului de cafea (regiunea Kafa din Etiopia), dar și un continent al armoniei, plin de energie, experimentare și încredere în viitor. Toate aceste valori sunt în acord cu ADN-ul Lavazza. Cu bogăția sa naturală, Africa estescena unor proiecte de dezvoltare durabilă ale Fundației Lavazza, prin care Grupul urmărește să transforme cafeaua într-o mare oportunitate pentru țările producătoare: un produs de calitate superioară pentru comunități prospere, care respectă și protejează mediul,de-a lungul unei dezvoltări durabile pe termen lung”.
Prin Calendarul 2025, Lavazza continuă să susțină practicile de afaceri responsabile și valorile universale. Lavazza este un Grup internațional cu peste 5.500 de angajați, care pune valorile sustenabilității și incluziunii în centrul dezvoltării sale, mergând mai departe cu misiunea pe care a îmbrățișat-o în urmă cu 130 de ani, în care oamenii și mediul sunt adevărații protagoniști. Conectați, pentru a crea împreună ceva prețios.
Școala fără Pauză, campania ce luptă împotriva abandonului școlar, încheie cu succes cel de-al patrulea an
Campania #GrijădePlămâni continuă (Timișoara): Spirometrii gratuite în tramvaiul dedicat sănătății plămânilor, pe liniile 8 și 9
5 din 10 români sunt irascibili sau au probleme de concentrare din cauza lipsei de somn
Pampers continuă să fie alături de micii luptători prin donația de scutece Pampers special concepute pentru prematuri