Comunicat de presă
Diabetul este una dintre cele mai frecvente afecțiuni cronice din Europa și este recunoscut pe scară largă ca având o legătură puternică cu bolile severe ale gingiilor (parodontită). Se estimează că 74 de milioane de adulți (11,9% dintre bărbați și 10,9% dintre femei) și aproximativ 300.000 de copii și adolescenți sunt diagnosticați cu diabet zaharat în regiunea europeană a OMS, unde diabetul de tip 1 este cel mai răspândit.[1] Numărul deceselor cauzate de diabet este în creștere și se preconizează că se va dubla în perioada anilor 2005 și 2030. Incidența bolii crește din cauza îmbătrânirii populației și a prevalenței tot mai mari a factorilor de risc: se estimează că 1 din 10 europeni va trăi cu diabet până în 2045.[2]
În România, prevalența diabetului este de 8,4%-11,6% la adulți, dintre care 21,3% nu au fost diagnosticați încă[3]. Conform Federației Internaționale de Diabet, numai în 2021 peste 1.199.000 de cazuri totale de diabet au fost înregistrate în rândul adulților[4]. Mai mult, se estimează că 1 din 3 persoane care trăiesc cu diabet zaharat rămân nediagnosticate, iar jumătate dintre acestea nu vor beneficia de tratament adecvat. Netratat la timp, diabetul poate duce la complicații pe termen lung sau poate pune chiar viața în pericol.
Pentru a ajuta la depistarea diabetului de tip 2, Haleon a sprijinit studiul INDICATE-2, care vizează recunoașterea screeningului efectuat în timpul controalelor stomatologice de rutină ca metodă de prevenție.
„Rolul nostru de producător în industria sănătății orale nu este doar de a oferi produse de cea mai înaltă calitate, ci și de a încuraja prevenția și educația în rândul pacienților. Sperăm că rezultatele studiului realizat în Marea Britanie vor ajuta la dezvoltarea unui nou sistem de îngrijire care identifică și tratează în mod proactiv diabetul, prin valorificarea expertizei profesioniștilor din domeniul sănătății orale, o inițiativă care ar putea fi implementată și în România. De asemenea, studiul ar trebui să atragă atenția asupra legăturii dintre sănătatea orală și sănătatea generală, care este în acord cu scopul nostru la Haleon – acela de a oferi produse pentru sănătatea de zi cu zi, cu umanitate”, a precizat Cătălin Dragoș Crânguș, country manager Haleon România.
Studiul este realizat de oameni de știință de la Universitatea din Birmingham în parteneriat cu Institutului Național pentru Cercetare în Sănătate și Îngrijire (NIHR) din Marea Britanie. Acesta pornește de la dezvoltarea unui nou scor numit riscul de diabet în scorul de igienă orală (DDS), pentru a fi utilizat de medicii dentiști în depistarea pre-diabetului și a diabetului în timpul controalelor stomatologice de rutină.
„Colaborarea cu Haleon ne va permite să determinăm prevalența reală a pre-diabetului și a diabetului de tip 2” - a declarat Prof. Dr. Zehra Yonel, cercetător principal al studiului INDICATE-2.[5]
În urma susținerii oferite de Haleon și NIHR, studiul INDICATE-2 va fi implementat pentru început în 50 de cabinete stomatologice din Anglia și Scoția pentru a examina peste 10.000 de pacienți, scopul fiind acela de a dezvolta o metodă în 2 pași care ar putea ajuta serviciile de sănătate să depisteze și să trateze mult mai multe persoane cu diabet din Marea Britanie. Modelul de screening ar putea fi extins ulterior și în alte țări.
Iain Chapple MBE, profesor de parodontologie și consultant în stomatologie restaurativă la Școala de Stomatologie a Universității din Birmingham și cercetător principal alături de Prof. Dr. Zehra Yonel pentru INDICATE-2, a declarat: „Suntem foarte recunoscători sprijinului oferit de Haleon, deoarece ne va permite să implementăm metoda în 2 pași pentru pacienții care frecventează în mod obișnuit cabinetele stomatologice din Marea Britanie, acesta reprezentând primul pas. Ulterior, vom analiza și cum putem recomanda pacienților o consultație la medicul de familie pentru diagnosticare și tratament".[6]
Haleon este unul dintre cei mai mari producători și furnizori de produse pentru sănătatea orală din lume. Având în portofoliu mărci susținute de expertiza științifică, printre care brand-urile Sensodyne și Parodontax, Haleon se concentrează pe îmbunătățirea sănătății orale. Obiectivul companiei este de a promova și de a îmbunătăți accesul la îngrijirea dentară de calitate prin educație, cercetare și parteneriate cu profesioniști din domeniul stomatologic.
Lider global în sănătatea consumatorilor, Haleon oferă produse pentru sănătatea de zi cu zi, cu umanitate. Portofoliul de produse al companiei acoperă cinci categorii majore, printre care sănătatea orală, ameliorarea durerii, sănătatea respiratorie, vitamine, minerale și suplimente (VMS). Mărcile sale consacrate - Sensodyne, Voltaren, Panadol, Advil, ParaSinus, Theraflu, Vibrocil, Corega, Parodontax sau Centrum - sunt dezvoltate având la bază știința, inovația și înțelegerea umană profundă.
Pentru mai multe informații, vă invităm să vizitați: www.haleon.com
[5] https://www.birmingham.ac.uk/news/2024/dental-teams-could-detect-undiagnosed-diabetes-in-more-than-one-million-people-with-new-care-pathway
[6] https://www.birmingham.ac.uk/news/2024/dental-teams-could-detect-undiagnosed-diabetes-in-more-than-one-million-people-with-new-care-pathway
Școala fără Pauză, campania ce luptă împotriva abandonului școlar, încheie cu succes cel de-al patrulea an
Campania #GrijădePlămâni continuă (Timișoara): Spirometrii gratuite în tramvaiul dedicat sănătății plămânilor, pe liniile 8 și 9
5 din 10 români sunt irascibili sau au probleme de concentrare din cauza lipsei de somn
Pampers continuă să fie alături de micii luptători prin donația de scutece Pampers special concepute pentru prematuri