Comunicat de presă
NETOPIA Payments a realizat un studiu detaliat asupra comportamentului de cumpărare al românilor în luna iubirii, concentrându-se pe două dintre cele mai așteptate momente ale anului: Valentine’s Day (14 februarie) și Dragobete (24 februarie). O analiză a tranzacțiilor procesate de NETOPIA Payments pentru comercianții parteneri din sectoare precum flori, ciocolată, produse gourmet, bijuterii și lumânări, a evidențiat variații notabile între cele două perioade de cumpărături.
Flori și Lumânări: în topul cadourilor preferate de Valentine’s Day și Dragobete
Florile și lumânările continuă să fie preferatele românilor de Valentine’s Day și Dragobete, însă Dragobetele aduce câteva surprize în plus. De Valentine’s Day comercianții de flori și lumânări au înregistrat o creștere de 44% a valorii coșului de cumpărături față de perioada 01-07 februarie,
Însă cea mai mare valoare a coșului pentru flori a fost înregistrată cu ocazia Dragobetelui, ceea ce arată o preferință mai mare pentru achizițiile de Dragobete.
Dulciuri și Produse Gourmet: cadouri mult mai îndrăgite de Valentine’s Day decât de Dragobete
Dulciurile au fost un favorit clar al consumatorilor de Valentine’s Day, înregistrând o creștere de 57,59% în valoarea coșului față de perioada 01-07 februarie.
Cu ocazia Dragobetelui, dulciurile au rămas o opțiune, dar nu au înregistrat o creștere semnificativă față de perioada premergătoare.
Bijuterii: Alegeri din timp pentru un cadou rafinat
Bijuteriile, ca și produsele gourmet, sunt cadouri mai rafinate care necesită mai multă planificare. Acestea au înregistrat vânzări semnificative înainte de Valentine’s Day și Dragobete. Bijuteriile au înregistrat o creștere considerabilă a coșului mediu de cumpărături cu ocazia Dragobetelui, cu o valoare mai mare comparativ cu Valentine’s Day.
Concluzii: Tendințe de cumpărare diferite în funcție de perioada achiziției
Analiza NETOPIA Payments a concluzionat că tendințele de cumpărare ale românilor de Valentine’s Day și Dragobete variază considerabil în funcție de tipul de cadou ales și perioada în care este achiziționat:
- Valentine’s Day: Cumpărături de ultim moment, cu vârfuri de vânzări pentru flori și dulciuri, care au fost cele mai populare pe 14 februarie.
- Dragobete: Cumpărături planificate mai atent, cu o creștere semnificativă pentru produse de lux (bijuterii și produse gourmet), care au fost achiziționate în perioada 18-24 februarie.
Această analiză poate fi de ajutor tuturor comercianților care intenționează să se pregătească din timp pentru aceste evenimente
- Flori și dulciuri: comercianții trebuie să se asigure că pot face față unui aflux de comenzi în special în cele 48 de ore premergătoare acestor evenimente și să asigure livrări rapide.
- Produsele de lux (bijuterii, produse gourmet) trebuie promovate din timp, având în vedere că românii preferă să le achiziționeze cu câteva zile înainte de Valentine’s Day și Dragobete.
Metroul bucureștean scurtează drumul spre prevenția cancerelor asociate infecției cu HPV
“Love Fair”, târgul caritabil care schimbă soarta animalelor fără stăpân
Țările din Europa în care se fac cele mai multe transplanturi de celule stem. Pe ce loc e România?
Școala fără Pauză, campania ce luptă împotriva abandonului școlar, încheie cu succes cel de-al patrulea an