IN ACEST ARTICOL:

Noul CLA oferă clienților mai multe avantaje în toate aspectele: mai mult spațiu, mai mult rafinament, mai mult confort, mai multă inteligență și mai multă eficiență comparativ cu predecesorul său. Este cea mai inteligentă mașină Mercedes-Benz creată vreodată – și primul model dintr-o familie complet nouă de autovehicule. Fiecare nou model va fi disponibil atât cu motoare electrice, cât și cu sisteme hibride high-tech.

Comunicat de presă

Intuitiv: Cel mai inteligent Mercedes-Benz creat vreodată, datorită Sistemului de Operare Mercedes-Benz (MB.OS)
Întotdeauna la zi și pregătit pentru noi funcții: actualizări regulate prin tehnologia over-the-air.
Noul CLA este primul autovehicul care funcționează complet cu sistemul dezvoltat intern Mercedes-Benz Operating System (MB.OS), făcându-l cel mai inteligent Mercedes-Benz creat vreodată. Noul sistem îmbunătățit cu inteligență artificială face posibilă echiparea fiecărui CLA cu un supercomputer conectat la Mercedes-Benz Intelligent Cloud. Acest lucru permite actualizări regulate prin intermediul tehnologiei over-the-air pentru cele mai importante funcții ale vehiculului, inclusiv sistemele de asistență la condus, în premieră. Astfel, CLA va rămâne actualizat și atractiv pentru mulți ani de acum înainte.

În drumul către o experiență digitală hiper-personalizată: a patra generație MBUX

MB.OS marchează începutul celei de-a patra generații MBUX. Aceasta deschide o lume nouă de experiențe personalizate și interacțiune intuitivă între om și autovehicul, stabilind noi standarde în industria auto. Noua generație MBUX este primul sistem de infotainment auto care integrează inteligența artificială (AI) de la Microsoft și Google. Astfel, pentru prima dată, multipli agenți AI sunt combinați într-un singur sistem. â

Inteligent, comunicativ și empatic ca un prieten: noul MBUX Virtual Assistant

Cu ajutorul inteligenței artificiale generative, noul MBUX Virtual Assistant revoluționează relația dintre autoturism și șofer. Acesta permite dialoguri complexe și multi-turn, asemănătoare cu cele pe care le-ai purta cu un prieten, și dispune de memorie pe termen scurt. Bazat pe ChatGPT4o și căutări cu Microsoft Bing, reunește cunoștințele colective ale internetului. Datorită Google Gemini, asistentul virtual este, de asemenea, bine pregătit în ceea ce privește întrebările legate de navigație. Acesta poate accesa informații de pe platforma Google Maps pentru a oferi răspunsuri detaliate și personalizate la întrebări despre navigație, puncte de interes și multe altele. MBUX Virtual Assistant este întotdeauna prezent pe Zero Layer ca un avatar „viu” sub forma stelei Mercedes-Benz. În timpul unui dialog activ, recunoaște emoțiile și poate răspunde în consecință.

MB.DRIVE stabilește un nou standard cu sisteme de asistență la conducere și parcare de ultimă generație
Modelele noi CLA din Europa sunt echipate standard cu caracteristici extinse de siguranță și cu DISTRONIC Distance Assist. Sistemele suplimentare de asistență pentru confort sunt grupate de Mercedes-Benz sub denumirea MB.DRIVE.

MB.DRIVE ASSIST va fi disponibil opțional în Europa începând cu momentul lansării pe piață. Acesta completează DISTRONIC Distance Assist cu Steering Assist, transformându-l într-un sistem de asistență pentru condus de ultimă generație, de nivel SAE 2. Nou în CLA este și Lane Change Assist, care facilitează schimbarea benzilor cu o simplă apăsare a levierului de semnalizare. Sistemele de asistență pentru siguranță pot preveni o mulțime de accidente.

Fără efort pe drum: CLA cu tehnologie EQ este mașina pentru era electrică

Consumul remarcabil de scăzut și autonomia mare

Amprenta de carbon a noului CLA 100% electric este redusă cu 40% pe întregul lanț valoric comparativ cu predecesorul său neelectrificat. Cu un consum remarcabil de scăzut și o autonomie impresionantă în acest segment, CLA duce mobilitatea electrică în viața de zi cu zi la un nou nivel.
Primele modele care ajung pe piețele din Europa sunt CLA 250+ cu tehnologie EQ (consumul de energie combinat: 14.0-12.2 kWh/100 km | emisii combinate de CO₂: 0 g/km | clasa CO₂: A) și CLA 350 4MATIC cu tehnologie EQ (consumul de energie combinat: 14.8-12.5 kWh/100 km | emisii combinate de CO₂: 0 g/km | clasa CO₂: A)[1].
Cu o autonomie de până la 792 de kilometri conform WLTP, CLA 250+ cu tehnologie EQ și 200 kW oferă o rază extinsă în clasa sa. CLA 350 4MATIC cu tehnologie EQ și 260 kW este poziționat ca versiune performantă în topul gamei de modele.

Arhitectura electrică de 800 de volți face încărcarea aproape la fel de rapidă ca alimentarea cu carburant

Sistemul de 800 de volți poate reduce semnificativ timpul de încărcare, în combinație cu noua generație de baterii. CLA 250+ cu tehnologie EQ poate fi încărcat pentru o autonomie de până la 325[2] de kilometri în doar zece minute. Încărcarea rapidă DC cu până la 320 kW este posibilă pentru CLA 250+ și CLA 350 4MATIC.

Aerodinamică de top cu un coeficient de rezistență la aer începând de la 0.21

Rezistența scăzută la aer înseamnă eficiență ridicată, făcând performanța aerodinamică deosebit de importantă pentru vehiculele electrice. Reducerea coeficientului de rezistență la aer cu doar 0.01 crește autonomia pe distanțe lungi cu aproximativ 2.5 procente. Cu un coeficient aerodinamic începând de la 0.21, CLA-ul complet electric conduce segmentul său.

Nivel ridicat de siguranță activă și pasivă – primul airbag central în această clasă de vehicule

Noul CLA este dezvoltat de la zero având în vedere cele mai recente aspecte de siguranță. Mercedes-Benz rămâne astfel un pionier în siguranța activă și pasivă în acest segment. Obiectivul este clar: cu CLA, Mercedes-Benz își propune să ofere cea mai sigură mașină din clasa sa. Noile sisteme standard de asistență pentru siguranță pot preveni o varietate de accidente. În cazul în care se produce un accident, zonele de deformare, celula robustă pentru pasageri și sistemele de reținere sunt concepute pentru a minimiza probabilitatea de răniri grave.

Nou în CLA și pentru prima dată în acest segment, Mercedes-Benz instalează un airbag central ca dotare standard. Acesta se activează între șofer și pasagerul din față în cazul unui impact lateral sever, în funcție de gravitatea accidentului și de ocuparea vehiculului. Airbag-ul central este integrat în spătarul scaunului șoferului.

Flexibilitate maximă datorită arhitecturii modulare

Noul Mercedes-Benz CLA: modele hibride high-tech cu tehnologie de 48 volți

Un hibrid modern cu trei nivele de putere va urma spre finalul anului

Modelele 100% electrice joacă un rol cheie în implementarea strategiei de sustenabilitate a Mercedes-Benz. Totuși, dorințele și nevoile de mobilitate ale clienților din diferite regiuni ale lumii determină ritmul acestei transformări. Spre finalul anului, noul CLA va fi disponibil și ca hibrid cu tehnologie de 48 de volți și un motor electric integrat în transmisie. Arhitectura modulară a gamei de modele CLA permite Mercedes-Benz o flexibilitate maximă în conceptul de conducere și producție. Motorul termic de ultimă generație al modelului CLA hibrid va fi disponibil inițial în trei nivele de putere. Clienții vor putea alege între tracțiune pe roțile din față și tracțiune integrală 4MATIC.

Modelele CLA hibrid pot circula 100% electric și recuperează energie

Motorul electric, invertorul și transmisia formează o unitate integrată. Motorul electric oferă suport inteligent pe întreaga gamă de viteze. La viteze urbane și atunci când sunt necesari mai puțin de 20 kW, modelele hibride pot circula doar pe energie electrică. Așa-numita „croazieră electrică” este posibilă la viteze de până la aproximativ 100 km/h. Un element distinctiv al motorului termic este capacitatea sa de a recupera energie în toate cele opt trepte de viteză, recuperând până la 25 kW de energie.

Design superb: exprimare emoțională a puterii atletice

Expresie emoțională a puterii atletice

Noul CLA este conceput în întregime pentru era electrică și digitală de la Mercedes-Benz. Ca primul model al unei noi familii de vehicule, acesta întruchipează următorul pas evolutiv în filosofia de design Sensual Purity a Mercedes-Benz. Conceptul CLA Class a prefigurat deja acest aspect dinamic, combinat cu elemente de design extraordinare: modelul de producție este la fel de impresionant, cu o interacțiune interesantă între inteligență și emoție, redefinind dorința.

Un statement captivant: proporții atletice și linii remarcabile de design

CLA cu tehnologie EQ captivează printr-o interacțiune fascinantă între inteligență și emoție, redefinind dorința. Ampatamentul lung, consolele scurte și un spate puternic de tip GT sunt o exprimare emoțională a puterii atletice. Proporțiile sportive ale mașinii sunt accentuate de un plafon scăzut, capotă lungă cu forme puternice și roți mari. Umerii musculoși și atletici ai mașinii încep de la arcurile roților din față și se extind până la spatele sculptural. Limbajul clar al designului subliniază suprafețele modelate cu linii reduse și îmbinări precise. Liniile remarcabile de pe lateral creează un joc interesant de lumină și umbră atunci când sunt privite din profil.

Luminează atât pe timp de zi, cât și noaptea: faruri și stopuri în formă de stea

Cu farurile opționale MULTIBEAM LED, luminile de zi sunt conturate sub forma unei stele Mercedes-Benz. Conectarea farurilor este realizată printr-o bandă de lumină. Stopurile sunt, de asemenea, în formă de stea și sunt legate printr-un element de design iluminat. Această combinație conferă CLA-ului o prezență vizuală puternică și unică. Împreună cu farurile opționale MULTIBEAM LED, creează noua semnătură Mercedes-Benz. Aceasta face ca un Mercedes să fie instantaneu recognoscibil în orice moment al zilei sau al nopții – o afirmație inconfundabilă a luxului iconic. Farurile standard LED High Performance au un element de design cromat în formă de stea.

Ambianță inundată de lumină: plafon panoramic echipat standard pentru o senzație de interior generos

Toate modelele CLA sunt echipate din start cu un plafon panoramic extins. Acest plafon din sticlă fixă, dintr-o singură piesă, nu are suport central și se întinde perfect de la cadrul parbrizului până la spate, oferind o nouă experiență interioară cu o vedere aproape neobstrucționată către cer. În același timp, plafonul panoramic contribuie la o mai mare generozitate a spațiului pentru cap în comparație cu predecesorul său. Sticla laminată de siguranță cu izolare termică, peliculă infrared și acoperirea cu emisivitate scăzută (LowE) protejează împotriva luminii solare și căldurii.

Scaune realizate din materiale reciclate cu design luxos

În noul CLA sunt disponibile două tipuri de scaune: Scaunul de confort standard este generos ca dimensiuni și are un design primitor. În zona umerilor, prezintă așa-numitul design cu straturi, familiar din clasele superioare de vehicule. Scaunul sport urmează și el acest design, unde straturile conectează suprafața scaunului și suporturile laterale într-o unitate unică. Stratificarea se subțiază spre spătar și adoptă designul subțire al tetierii, care are un aspect integrat. De asemenea, pare că plutește și este reglabil pe înălțime.

Ambele scaune încorporează materiale secundare în întreaga lor construcție – de la husa scaunului și spuma scaunului, până la substructura și componentele metalice. Mercedes-Benz oferă cinci opțiuni de tapițerie pentru scaunul de confort, inclusiv piele sintetică neagră, cu material de suport realizat din sticle PET reciclate. Aceste sticle sunt regranulate, transformate în fire și, în final, procesate în țesături. Este disponibilă și pielea produsă și procesată sustenabil. Fiecare etapă a producției sale este atent analizată – de la creșterea bovinelor până la procesul de garvare. Pielea este fără crom, tăbăcită cu agenți minerali, sintetici sau vegetali, precum coji de boabe de cafea, castane sau extracte din alte materii prime regenerabile.

Fleece-ul din microfibră MICROCUT este realizat din material reciclat 100%. Mai întâi, sticlele PET sunt procesate în fire regranulate. Folosind un proces sofisticat de microfibră, acestea sunt utilizate pentru a crea un fleece de înaltă calitate și durabil, care are aspectul și senzația de velur. Acest material este utilizat în tapițeria selectată AMG Line, atât pe scaune, cât și pe panourile centrale și cotiera ușilor.

În plus, acoperirea de pe podea este realizată din material secundar. Firul Econyl este produs din 100% material reciclat.

Experiență sonoră individuală: Dolby Atmos opțional și “SoundExperience” holistic standard

Un sistem de sunet Burmester® 3D Surround Sound este disponibil opțional. Cu Dolby Atmos, acesta permite o experiență muzicală multidimensională fără egal. Acest sistem audio include 16 difuzoare și un amplificator de 850 wați. Pentru prima dată, capacele cromate argintii pentru tweeter-ele și difuzoarele de mijloc îmbunătățesc și mai mult aspectul vizual al interiorului.


[1] Valorile specificate au fost determinate conform metodei de măsurare prescrise WLTP (Worldwide harmonised Light vehicles Test Procedure). Intervalele indicate se referă la piața europeană. Consumul de energie și emisiile de CO₂ ale unei mașini depind nu doar de utilizarea eficientă a combustibilului sau a sursei de energie de către vehicul, ci și de stilul de condus și alți factori non-tehnici.

[2] La stațiile de încărcare rapidă DC cu 500 de amperi, pe baza autonomiei WLTP.


Mi-am făcut un obicei din a spune cele mai crude adevăruri în glume și metafore. Poate că uneori acestea par a fi ascunse în spatele unei formule sofisticate, dar, în esență, sunt simple. Acest lucru este valabil...

Abonează-te pe


Vizionare placuta

ABONARE NEWSLETTER

Bucură-te de cele mai frumoase articole Garbo și pe email!

Setari Cookie-uri