Cazurile de avorturi ilegale, realizate in conditii improprii, situatiile in care medicii au fost condamnati la inchisoare sau chiar a copiilor nedoriti care au ajuns sa fie institutionalizati au reprezentat o perioada sumbra pentru Romania. Astfel, in tara noastra, „pilula” a marcat trecerea de la perioada in care a fi femeie era o povara, la etapa bucuriei si privilegiului acesteia de a alege cum sa traiasca.
„Din cele mai vechi timpuri, oamenii au fost intotdeauna ingrijorati in privinta sarcinilor pe care nu le puteau controla, generand relatii tensionate intre femei si barbati, iar femeile erau cel mai mult afectate. Viata lor era redusa la supunerea fata de o maternitate adesea nedorita, un obstacol in felul in care-si doreau viata. Pilula nu este decat un simbol al victoriei pe care ea o castiga, devenind stapana pe corpul ei si implicit stapana pe destinul ei. Emanciparea femeii nu este doar rezultatul aparitiei pilulei, dar pilula a contribuit enorm la emanciparea ei, usurandu-i accesul la educatie, cariera, respect fata de sine si responsabilitate fata de propria sa viata,“ a declarat Aurora Liiceanu, Psiholog.
“Se spune ca lumea s-a schimbat cel mai mult in ultimii 50 de ani. Pilula intra fara indoiala in acest timp ca o schimbare cu efecte incredibile pentru viata femeilor si a barbatilor,” a conchis dna Liiceanu.
Bayer Schering Pharma a lansat in Romania, “50 de ani de pilula contraceptiva. Sarbatorim femeia, sarbatorim inovatia”, o campanie nationala ce evidentiaza rolul pilulei contraceptive in viata femeilor si inovatia pe care pilula a adus-o la nivel mondial, oferind, in acelasi timp, o imagine reala asupra evolutiei femeii din tara noastra din perioada comunista pana astazi. Campania se va desfasura la nivel national pe parcursul a 6 luni de zile, acestei initiative alaturandu-i-se personalitati precum Prof. Dr. Radu Vladareanu, Aurora Liiceanu si Malvina Cservenschi.
“Campania „50 de ani de pilula contraceptiva” din Romania, este o continuare a celei derulate la nivel mondial, lansata de Bayer Schering Pharma in acest an. Scopul campaniei este acela de a oferi femeilor din Romania cele mai noi informatii despre contraceptie, fiind atat o campanie de educare, cat si una de constientizare cu privire la inovatia adusa de pilula contraceptiva”, spune Bogdan Pantelimon, Director Medical, Bayer Schering Pharma. „Suntem mandri de rolul pe care il joaca Bayer Schering Pharma in a le oferi femeilor posibilitatea de a alege dintr-o multitudine de optiuni, prin intermediul dezvoltarii unei game vaste de contraceptive inovatoare, cu administrari, doze si combinatii diferite. Atat in prezent, cat si in viitor ne angajam sa continuam dezvoltarea de produse inovatoare pentru a imbogati gama de contraceptive pe care o au femeile la dispozitie, cu scopul de a veni in intampinarea nevoilor lor individuale”, mai spune Bogdan Pantelimon.
Școala fără Pauză, campania ce luptă împotriva abandonului școlar, încheie cu succes cel de-al patrulea an
Campania #GrijădePlămâni continuă (Timișoara): Spirometrii gratuite în tramvaiul dedicat sănătății plămânilor, pe liniile 8 și 9
5 din 10 români sunt irascibili sau au probleme de concentrare din cauza lipsei de somn
Pampers continuă să fie alături de micii luptători prin donația de scutece Pampers special concepute pentru prematuri