de Oana Popescu-Argetoia - Expert Garbo
______________
Cercetarea s-a nascut dupa ce in timpul unui proces de recrutare pentru o companie ce avea mai multe posturi scoase la concurs, s-au prezentat un numar mare de candidati a caror Curriculum Vitae arata mai degraba ca Meniul unui restaurant. Printre intrebarile cercetarii era si o intrebare referitoare la timpul pe care il petrece un roman pentru a-si planifica cariera. Sunteti curiosi asupra rezultatului?
Ei bine, din totalul lotului chestionat: 45% petrec mai mult timp pentru a-si planifica timpul liber/vacanta decat cariera; 20% petrec mai mult timp pentru a-si planifica viata personala decat cariera; 23% si-au planificat cariera, dar au renuntat pe parcurs sa-si monitorizeze evolutia; 7% erau in plin proces de planificare si doar 5% monitorizeaza constant planul carierei lor. Care este motivul pentru care arata asa acest raport? Sunt mai multe motive, insa cele mai importante s-au dovedit a fi motivatia, valorile si convingerile persoanelor chestionate.
Poate ca, cititnd biografiile oamenilor de succes, veti observa ca exista cel putin un numitor comun: acela ca actioneaza pe baza principiilor proprii, care ii reprezinta. Acestia stiu ce vor si mai ales stiu de ce vor ceea ce vor.
Nu voi insista asupra diferentei dintre ce este o profesie si ce este cariera , insa voi insista asupra necesitatii de a ne cunoaste pentru a lua o decizie buna.
Cand am ales o profesie/cariera inseamna ca deja am raspuns intrebarii: de ce aceasta si nu alta?, insa putini stiu ca acest raspuns se refera mai mult la convingerile noastre in legatura cu acea profesie, nu si la valorile noastre.
Asa cum am mai spus si in alte articole, deciziile/alegerile noastre sunt influentate de mai multi factori, insa intr-un final este necesar sa ne dam seama ca o data ce am trecut la actiune, sau actionam pe baza unei decizii, noi suntem cei care vom trai experienta rezultata.
Valorile sunt notiunile abstracte (de tipul libertatii, fericirii, sanatatii etc), cu puternica rezonanta emotionala, care stau la baza convingerilor. Ele ne organizeaza convingerile si ne motiveaza actiunile si ne permit sa ne mobilizam cu mai multe resurse atunci cand ne confruntam cu dificultati in atingerea scopurilor propuse. Valorile raspund la intrebarea : de ce este important pentru mine sa fac/sa fiu/ sa am…?
Identitatea contine imaginea de sine asumata, adica povestea pe care o spunem atunci cand vrem sa ne definim pe noi si sa ne afirmam misiunea, sensul in viata. Identitatea raspunde la intrebarea: cine este persoana? (care face/care are/pentru care este important…).
Campania #GrijădePlămâni continuă (Timișoara): Spirometrii gratuite în tramvaiul dedicat sănătății plămânilor, pe liniile 8 și 9
5 din 10 români sunt irascibili sau au probleme de concentrare din cauza lipsei de somn
Pampers continuă să fie alături de micii luptători prin donația de scutece Pampers special concepute pentru prematuri
Conducerea sub influența alcoolului și drogurilor: răspunderea penală și riscurile majore pentru șoferi și comunitate