Utilitatea convingerilor este strans legata de context. Convingerea “banii strica caracterul” spre exemplu, s-ar putea sa-ti convina foarte mult daca nu ai bani si sa te tina la adapost de convingerea ca “oamenii cu bani sunt necinstiti”. Si uite asa cu doua convingeri de tipul acesta te mentii in situatia de a nu avea bani, pentru ca nu vrei sa fii necinstit, nici sa-ti strici caracterul si in acelasi timp sa-ti confirmi convingerile. Bineinteles ca toate acestea le faci inconstient.
Abia cand intelegi pe deplin cum iti influenteaza convingerile calitatea vietii, a trairilor si a starii tale de bine constati ca merita efortul de a incepe sa le identifici si incet, incet sa le elimini sau sa le transformi conditionarile.
Unele convingeri le spunem in fiecare zi cu voce tare, altele insa stau ascunse in fundal si abia daca suntem constienti de ele, iar de altele deloc. Insa chiar si cele ascunse le exprimam nonverbal sau prin afirmatii indirecte. In exemplul de mai sus cu cele doua convingeri despre bani, probabil ca persoana desi in mod constient isi doreste sa o duca mai bine financiar, gaseste modalitati inconstiente de a se sabota si deci a-si confirma convingerile neidentificate. Daca ar deveni constienta de cum anume se comporta cu banii, sau in situatiile in care s-ar ivi oportunitatea de a avea bani mai multi, atunci ar incepe sa-si dea seama si de convingerile din spate. Aceasta este doar o modalitate de a lua urma unei convingeri ascunse.
Este o chestiune de atentie si exercitiu sa incepi sa iti identifici convingerile care te limiteaza. Un bun indicator este starea interioara traita: o convingere care ne limiteaza este asociata in general cu stare de disconfort, anxietate si/sau frica.
Oana este psihoterapeut in cadrul cabinetului propriu de psihologie din anul 2009.Este specializata in psihoterapie cognitiv-comportamentala, iar in ultimii ani s-a concentrat, cu predilectie, asupra laturii de preventie si mai ales de promovare a sanatatii mintale. In anii anteriori a fost cooptata in echipa de consultanti a companiei Result Development unde a acordat consultanta atat clientului intern cat si clientului extern. Tot aici a ocupat pozitia de business developer. Printre cele mai importante responsabilitati s-a numarat consultanta in comunicare, recrutare, conceperea si asistarea la assesment center, activitati specifice de dezvoltare antreprenoriala etc..
Campania #GrijădePlămâni continuă (Timișoara): Spirometrii gratuite în tramvaiul dedicat sănătății plămânilor, pe liniile 8 și 9
5 din 10 români sunt irascibili sau au probleme de concentrare din cauza lipsei de somn
Pampers continuă să fie alături de micii luptători prin donația de scutece Pampers special concepute pentru prematuri
Conducerea sub influența alcoolului și drogurilor: răspunderea penală și riscurile majore pentru șoferi și comunitate