3. Banii aduc Fericirea doar la cei care stiu ce vor face cu ei.
“Starile necontrolate si capriciile noastre ne fac sa cheltuim bani pe lucruri care isi pierd valoarea dupa un timp scurt. Daca stim ce vom face clar cu banii, munca noastra incepe sa prinda un sens mai puternic. De exemplu, familia e bine, eu la fel, banii ii cheltuim pe ce ne place si vrem, dar daca la cineva din familie apare vreun cost de spitalizare si e nevoie de bani, efortul depus pentru munca va creste considerabil. Cei mai multi oameni care inteleg fluxul banilor, se comporta ca si cum nu ar avea. Nu pentru faptul ca sunt zgarciti, ci pentru ca inteleg ca fara un scop mai mare decat cel personal, nu pot castiga mai mult”, declara specialistul Alexandru Plesea.
4. Sintagma “Banii nu aduc Fericirea” este pentru cei care inteleg gresit Fericirea.
“Fericirea nu este o stare dependenta de factorii exteriori, ea este o vointa pe care o generam din interior. Fericirea este puterea de a oferi mai mult decat ai primit. Continuitatea acestui proces este mediul in care Fericirea poate fi mentinuta. Orice alta forma de Fericire este identificata cu egoul si nu este decat confort, placere, dorinta, capriciu, moft sau interes. Fericirea devine atitutinea care este cautata tot mai mult in mediile societatii actuale. Angajatorii cauta angajati fericiti, iubitul cauta o iubita fericita si invers, colaboratorii, la fel, vanzatorii de servicii/produse, la fel. Aceste asteptari nu duc la nimic bun, e nevoie de efort pentru fericirea celor din jur. Tot ce avem de facut este sa deschidem ochii si sa facem lucruri mai multe pentru ceilalti, astfel implinirea noastra interioara, cat si castigurile, vor creste”, conchide psihologul.
* Alexandru Plesea, cunoscut opiniei publice drept Antrenorul Mintii, este psihoterapeut si hipnoterapeut si trainer in programare neuro-lingvistica. A studiat natura mintii umane in trei sisteme educationale diferite – Statele Unite ale Americii, Marea Britanie si Romania si de peste 10 ani organizeaza cursuri si traininguri in Romania, cu scopul de a-i face pe oameni sa afle ce posibilitati au cand isi folosesc resursele intelectuale si sa arate abilitatile pe care mintea noastra inca le are latente.
Foto homepage: Myvisuals /Shutterstock
Pampers continuă să fie alături de micii luptători prin donația de scutece Pampers special concepute pentru prematuri
Conducerea sub influența alcoolului și drogurilor: răspunderea penală și riscurile majore pentru șoferi și comunitate
Cum va fi lumea ta peste 10 ani? Un studiu despre sustenabilitate și viitor, prin ochii liceenilor români
Fără Bullying la peste 260 de grădinițe din București și din țară