Pasul 3. Implementarea sistemului de management personal
1. Echipa terapeutica va asigura materialele necesare, utilizate in cadrul sistemului de management personal, sau vor invata copiii sa adune independent materialele necesare.
2. Practicienii vor oferi copiilor semnale (ex. instructiuni verbale, mijloace vizuale) care sa le semnalizeze inceperea utilizarii sistemului de management personal.
3. Practicienii vor invata copiii cum sa isi inregistreze comportamentul, ajutandu-i initial sa se monitorizeze corect si retragand treptat ajutorul.
4. Practicienii invata copiii sa castige accesul la intarire prin atingerea criteriului cerut.
Pasul 4. Promovarea independentei prin sistemul de management personal
Odata ce copiii isi inregistreaza corect comportamentele si solicita independent sau isi ofera intarirea atunci cand indeplinesc criteriul, se vor continua pasii pentru promovarea unei independente viitoare in utilizarea sistemului.
**Anca Dumitrescu este specialist acreditat international in terapia ABA. Specializarea in Psihoterapia cognitiv comportamentala a fost dublata de formarea in ABA si obtinerea in 2010 a certificarii BCBA (board certified behavior analyst). Colaboreaza cu specialisti din US si UK, formeaza specialisti romani si este coordonator stiintific al Conferintei Internationale ABA – eveniment dedicat analizei aplicate a comportamentului din Romania. Anca este presedinte ATCA, supervizeaza activitatea terapeutilor din centre si lucreaza impreuna cu echipa sa la traducerea principalelor lucrari si manuale de terapie ABA.
Foto homepage: Pixabay
Cum va fi lumea ta peste 10 ani? Un studiu despre sustenabilitate și viitor, prin ochii liceenilor români
Fără Bullying la peste 260 de grădinițe din București și din țară
Investiție în viitor: EduAct amenajează curți de școală și grădinițe în mediul rural
Prof. Dr. Ruxandra Sinescu lansează programul RenYOU Aesthetics: consultații gratuite pentru proceduri chirurgicale non-estetice