Utilizatorii petrec în medie 50 de minute în fiecare zi pe Facebook pentru a posta fotografii și a interacționa cu membrii comunității lor prin comentarii, like-uri, etichetări și conversații pe Messenger.
Un studiu efectuat de către un grup de cercetători de la Brigham Young University a găsit că utilizatorii de Facebook pot fi împărțiți în patru categorii. Tu din ce categorie faci parte?
Tipul 1: Constructorul de Relații
Pentru această tipologie de utilizatori, Facebook este o oportunitate de a-și crea conexiuni. Constructorii de relații share-uiesc fotografii cu prietenii pe care îi au în rețea, se conectează cu aceștia pe Messenger, comentează și intearcționează prin like-uri pentru a-și menține cercurile sociale. De asemenea, folosesc Facebook-ul ca să îți organizeze timpul și viața personală, administrându-și calendarul de pe Facebook.
Constructorii caută evenimente prin intermediul rețelei și postează anunțuri pentru a evita să își sune sau să trimită e-mailuri fiecărui prieten în parte. În general, aceștia se bucură și de o popularitate pe rețeaua de socializare, având și mulți prieteni în listă.
Tipul 2: Nemulțumitul din Piața Publică
Probabil ai și tu o astfel de persoană în lista ta. Îi place să își împărtășească părerile și experiențele prin statusuri prin care adesea îți exprimă nemulțumirea în legătură cu ceva. Pentru ei, Facebook-ul este o platformă publică și preferă să comunice cu prietenii și familia prin alte metode.
Pentru ei, Facebook este precum un loc dintr-o piață publică, un loc unde pot face anunțuri, pot să îți exprime opinii și să se conecteze cu oameni care sunt de partea lor. Se bucură de atenția primită prin intermediul social media dar trag o linie fermă între legăturile pe care le au prin rețeaua de socializare și lumea offline.
Tipul 3: Egoistul
După cum denumirea acestei tipologii sugerează, cei din această categorie folosesc Facebook-ul pentru auto-validare. Acești utilizatori își editează fotografiile și albumele pentru a arăta doar o imagine glamour în lume. Trăiesc pentru like-urile pe care le primesc pentru fotografii, video-uri și statusuri.
Își petrec mult timp pentru a se îngriji de conținutul pe care îl postează și prea îi preocupă activitatea celorlalți pe rețeaua de socializare. Selfiurile sunt cel mai des întâlnite postări printre acești utilizatori. Această categorie este cel mai des întâlnită pe Facebook, spun cercetătorii.
Tipul 4: Spionul
Potrivit studiului, această categorie este cea mai puțin reprezentată pe Facebook. Din acestă categorie fac parte oamenii care se bucură de rețeaua de socializare de la distanță.
Foto: Shutterstock/ Wachiwit
Nu prea postează, nu se îngrijesc de profilul lor, nu interacționează cu ceilalți prin comentarii sau like-uri, dar le place să își petreacă timp uitându-ne la profilurile celorlalți și urmărindu-i pe ascuns. Chiar dacă au cedat presiunii sociale de a-și crea un profil pe Facebook, în plan personal preferă să rămână angrenați în lumea offline.
Foto homepage: By sondem /Shutterstock
Școala fără Pauză, campania ce luptă împotriva abandonului școlar, încheie cu succes cel de-al patrulea an
Campania #GrijădePlămâni continuă (Timișoara): Spirometrii gratuite în tramvaiul dedicat sănătății plămânilor, pe liniile 8 și 9
5 din 10 români sunt irascibili sau au probleme de concentrare din cauza lipsei de somn
Pampers continuă să fie alături de micii luptători prin donația de scutece Pampers special concepute pentru prematuri