6 Ianuarie 2020 publicat în Psihologie 3 share-uri

IN ACEST ARTICOL:
O percepție greșită, des întâlnită, pe care oamenii o au despre pasiuni este că fie au o pasiune pentru ceva, fie nu au deloc.

“De ce urmărirea lucrurilor de care îţi pasă te face să ai mai mult succes în urmărirea pasiunii? Se pare că această gândire te ajută să te antrenezi pentru provocările care fac parte din procesul de urmare a visului. Cuvântul german pentru pasiune, „Leidenschaft”, se traduce literalmente prin „capacitatea de a înfrunta greutăți.” Într-un alt set de studii, am constatat că pasiunea este doar slab legată de performanțele angajaților la locul de muncă. Combinația dintre pasiune și perseverență – adică măsura în care angajații îşi respectă obiectivele chiar şi atunci când se confruntă cu probleme – a fost asociată cu performanțe mai mari. Realitatea este că pasiunea se stinge de-a lungul timpului, așa că, dacă te concentrezi doar pe căutarea fericirii, s-ar putea să nu rămâi fidel domeniului respectiv cu adevărat. În schimb, dacă te-ai concentra pe modul în care pasiunile te ajută să obții lucrurile de care îți pasă cel mai mult, ai putea să îţi urmezi visul şi după ce intensitatea pasiunii scade. Când îți urmărești pasiunea, este important să reții că rezistența este esențială, deoarece urmărirea pasiunii este un proces continuu și plin de provocări”, declară Eugen Popa.

Depășeşte limitele pasiunii!

“De asemenea, este important să înțelegi când pasiunea nu te va ajuta. Într-un set de studii, cercetătorii au constatat că pasiunea este legată de performanțe mai bune doar atunci când: (a) alții sunt de acord cu ceea ce îi pasionează pe cei din jur și (b) când pasiunea este exprimată într-un context adecvat (deoarece oamenii tind să privească pasiunea mai adecvată în unele domenii, cum ar fi consultanța, decât în altele, cum ar fi contabilitatea). Imaginează-ţi că prezinţi un proiect la locul de muncă, un proiect despre un domeniu care te pasionează foarte mult. Află că exprimarea pasiunii tale te poate ajuta doar dacă publicul este deja de acord cu ceea ce prezinţi. Dacă publicul nu este de aceeaşi părere, este posibil ca pasiunea ta pentru subiectul respectiv să nu fie suficientă pentru a-i convinge. În mod similar, dacă eşti antreprenor, exprimarea pasiunii pentru ideea ta te poate ajuta să găseşti investitori, dar exprimarea pasiunii atunci când discuţi cu ei aspectele mai ‘rigide’ poate să nu aibă același efect dacă investitorii nu-ţi împărtăşesc viziunile.”, conchide Eugen Popa.

* Eugen Popa este trainer şi preşedintele Asociaţiei Române de Hipnoză. De-a lungul carierei s-a specializat atât în metode de terapie și dezvoltare personală Occidentale (Hipnoză, NLP, Mindset, Habits, Psihologie Pozitivă) cât și Orientale (Meditație, Yoga, Spiritualitate), fiind astăzi un trainer holistic în toată puterea cuvântului. Studiile sale l-au purtat pe trei continente, în Europa, Asia și Statele Unite, iar până în prezent a susţinut conferinţe, traininguri şi workshop-uri în Thailanda, Statele Unite ale Americii, Brazilia, Turcia, Grecia, Anglia, Germania.

Foto fr si main: By KieferPix /Shutterstock


Garbo - Arta de a trăi frumos!

Abonează-te pe


Vizionare placuta

ABONARE NEWSLETTER

Bucură-te de cele mai frumoase articole Garbo și pe email!

Setari Cookie-uri