Fifty People, One Question: Brooklyn from Fifty People, One Question on Vimeo.
Fifty People, One Question: London from Fifty People, One Question on Vimeo.
Comunicarea interpersonala devine cu atat mai dificila cu cat zona deschisa este mai restransa, iar cu noile cunostinte (cum se intampla in filmuletele de mai sus) ea ar trebui sa aiba un caracter impersonal, asa cum se intampla cu multe dintre contactele noastre cotidiene.
Ne putem extinde zona deschisa fata de cineva prin transferul de informatii dinspre zona ascunsa. Confidentele invita la reciprocitate care contribuie la amplificarea zonei deschise pe seama zonei oarbe.
Procesul prin care datele inmagazinate in zona ascunsa sunt transferate zonei deschise poarta numele de autodezvaluire sau self-disclosure. Exista circumstante care favorizeaza producerea autodezvaluirii: numar mai mic de persoane (ideala este relatia diadica), manifestarile de reciprocitate (care genereaza un feedback pozitiv) sau natura subiectului si “valenta” destaiunirii.
Exista de asemenea si obstacole psihologice care impiedica autodezvaluirea: teama de autocunoastere, teama de pedeapsa (nu sanctiune juridica, ci respingere din partea grupului social) si teama de “efectul de antihalou” (adica nepriceperea intr-un domeniu poate fi extinsa abuziv asupra altora).
Cercetarile au aratat ca propensiunea catre autodezvaluire fata de cei din jur creste intre 17 si 50 de ani, dupa care incepe sa se inscrie pe o curba descendenta. Unii considera ca tipul de relatie care favorizeaza confesiunea este cea de intimidate, insa, se constata ca, de cele mai multe ori, oamenii prefera sa le faca confidente celor necunoscuti. Iata mai jos cateva filmulete care exemplifica in mod clar acest lucru.
Zona oarba
Ea contine toate acele date despre noi insine care ii sunt accesibile interlocutorului, dar pe care noi le ignoram: vocea, propriile ticuri verbale, modul cum umblam, privim sau gesticulam (de asemenea usor de observant la oamenii din filmuletele 50 people, one question), mirosul personal. Zona oarba nu poate fi suprimata.
Școala fără Pauză, campania ce luptă împotriva abandonului școlar, încheie cu succes cel de-al patrulea an
Campania #GrijădePlămâni continuă (Timișoara): Spirometrii gratuite în tramvaiul dedicat sănătății plămânilor, pe liniile 8 și 9
5 din 10 români sunt irascibili sau au probleme de concentrare din cauza lipsei de somn
Pampers continuă să fie alături de micii luptători prin donația de scutece Pampers special concepute pentru prematuri