Cu totii folosim fraze ca: “L-a strapuns cu o privire”, “Are ochii mari de copil”, “Are o privire alunecoasa”, “Are o privire care te imbie”, “A licarit ceva in o privire de-a lui”, “Are o privire ucigatoare”, “Are o privire care deoache” etc.
Utilizand asemenea expresii ne referim, fara sa ne dam seama constient, la marimea celor doua pupile ale ochilor sau la modul de “a arunca o privire”. In cartea The Tell Tale Eye (Ochii care tradeaza), E. Hess afirma ca, in intreaga comunicare umana, ochii transmit cele mai fidele si exacte semnale, deoarece ocupa un loc focal pe trup, iar cele doua pupile functioneaza in mod independent.
In functie de iluminat, cele doua pupile ale ochilor se dilata sau se contracta, tot asa cum atitudinea sau dispozitia unei persoane se schimba din pozitiva in negativa si invers. Atunci cand cineva este excitat, dilatarea de pupile se poate mari de pana la patru ori fata de marimea normala. O stare negativa, dimpotriva, provoaca contractarea de pupile cunoscuta popular ca “ochii mici de margea” sau “ochii sarpelui”.
Ochii au un mare rol in relatiile dintre sexe. Femeile se folosesc de farduri pentru a atrage atentia asupra a ceea ce numim “privire atragatoare”. Daca o femeie este indragostita de un barbat, il priveste cu o dilatare de pupile, iar barbatul interpreteaza acest semnal corect, fara a sti, de fapt, ce se intampla. De aceea, intalnirile romantice se petrec de obicei in locuri putin luminate, unde se poate produce o dilatare de pupile (datorita luminii scazute).
Tinerii indragostiti care se uita adanc unul in ochii celuilalt urmaresc, fara sa-si dea seama, dilatarea de pupile. Fiecare din cei doi se excita observand marimea pupilelor celuilalt. Potrivit unor cercetari, la vizionarea filmelor pornografice, prezentand barbati si femei in diferite pozitii sexuale, dilatarea de pupile la barbati creste de aproape trei ori fata de marimea lor normala. La vizionarea acelorasi filme, dilatarea de pupile ale femeilor este chiar mai mare decat a barbatilor, ceea ce starneste oarecare dubii cu privire la afirmatia potrivit careia femeile sunt mai putin stimulate de pornografie decat barbatii.
Școala fără Pauză, campania ce luptă împotriva abandonului școlar, încheie cu succes cel de-al patrulea an
Campania #GrijădePlămâni continuă (Timișoara): Spirometrii gratuite în tramvaiul dedicat sănătății plămânilor, pe liniile 8 și 9
5 din 10 români sunt irascibili sau au probleme de concentrare din cauza lipsei de somn
Pampers continuă să fie alături de micii luptători prin donația de scutece Pampers special concepute pentru prematuri