Conform unui studiu ad-hoc realizat de Sensiblu, in parteneriat cu site-ul www.coolgirl.ro, tinerele din Romania evita sa consulte medicul ginecolog si isi aleg metoda contraceptiva fie apeland la sfatul unei prietene apropiate, fie informandu-se direct de pe internet sau din reviste.
Astfel, doar 8% dintre respondente au declarat ca, inainte de alegerea metodei contraceptive, au consultat medicul de specialitate (fie medicul ginecolog, fie medicul de planificare familiala), in timp ce 55% au recunoscut ca “s-au sfatuit cu o prietena” sau “s-au informat de la televizor/ carti/i nternet ” (37%).
Luand in considerare nevoia de educatie a tinerilor in domeniul contraceptiei, in luna octombrie 2008, Sensiblu a derulat o campanie de informare in 12 farmacii din Brasov, Cluj, Craiova, Constanta, Iasi, Ploiesti, Targu – Mures, Timisoara si Bucuresti. Peste 700 de tineri au primit informatii si sfaturi pentru o viata sexuala sanatoasa (brosuri, flyere, postere in farmacii), oferite chiar de medici specialisti in planificare familiala, prezenti in farmacii.
“Este foarte ingrijorator faptul ca in Romania secolului 21, fetele de pana in 20 de ani inca declara ca le este frica sau rusine sa mearga la medicul ginecolog si prefera sa se informeze despre contraceptie “dupa ureche”. Credem ca este foarte important ca fetele sa practice un comportament responsabil MODERN in viata de cuplu. Frica de ginecolog reprezinta in Romania un fenomen la fel de ingrijorator ca raspandirea bolilor cu transmitere sexuala sau numarul mare al intreruperilor de sarcina” a declarat Alice David, Senior Brand Manager Sensiblu.
La intrebarea “Te protejezi atunci cand ai relatii sexuale?”, 43% declara ca se protejeaza doar cateodata, in timp ce un procent ingrijorator (5%) declara ca lasa contraceptia in seama partenerului (“Nu e treaba mea, e treaba partenerului”); doar jumatate dintre tinerele intervievate au sustinut ca se protejeaza la fiecare contact sexual (52%). In plus, peste 60% din ele au declarat ca si-au inceput viata sexuala inainte de a implini 18 ani.
Campania derulata de Sensiblu in farmacii a fost realizata cu sprijinul Societatii de Educatie Contraceptiva si Sexuala (SECS) si face parte dintr-o serie de actiuni, reunite sub indemnul “Renaste-te”, menite sa ii ajute pe pacienti sa adopte un stil de viata sanatos. La Sensiblu primesti sfaturi sanatoase de la cei mai buni specialisti.
Studiul a fost realizat in perioada 17 - 30 noiembrie 2008, pe un esantion de 400 de respondente, femei, active sexual, cu varsta cuprinsa intre 15 si 20 de ani.
Școala fără Pauză, campania ce luptă împotriva abandonului școlar, încheie cu succes cel de-al patrulea an
Campania #GrijădePlămâni continuă (Timișoara): Spirometrii gratuite în tramvaiul dedicat sănătății plămânilor, pe liniile 8 și 9
5 din 10 români sunt irascibili sau au probleme de concentrare din cauza lipsei de somn
Pampers continuă să fie alături de micii luptători prin donația de scutece Pampers special concepute pentru prematuri