Comisia isi propune, de asemenea, sa le reaminteasca consumatorilor ca, din numeroase motive, produsele de protectie solara nu trebuie sa reprezinte decat unul dintre mijloacele necesare pentru a se proteja de radiatiile ultraviolete ale soarelui.
Comisarul pentru protectia consumatorilor, Meglena Kuneva, a afirmat: „In aceasta vara, mesajul nostru catre consumatori este foarte clar: nu uitati ca utilizarea unui produs de protectie solara este doar una dintre multiplele masuri necesare pentru a se proteja eficient impotriva soarelui si cautati noile etichete, astfel incat sa alegeti in cunostinta de cauza produsele de protectie solara pe care dumneavoastra si familia dumneavoastra le veti folosi in acest sezon estival.”
Comisarul pentru sanatate, Androulla Vassiliou, a declarat la randul sau: „Toti cetatenii, tineri si in varsta, trebuie sa fie bine informati in legatura cu seria de masuri care contribuie la protectia impotriva radiatiilor UV atunci cand se bucura de soare. Acesta este motivul pentru care Comisia Europeana monitorizeaza expunerea la radiatiile ultraviolete in Uniunea Europeana si efectele sale asupra incidentei cancerului de piele, precum si dezvoltarea unor strategii relevante de prevenire si de reducere a riscurilor in cadrul Programului de sanatate.”
Sistemul de etichetare imbunatatit
Cerintele privind informatiile care trebuie mentionate pe etichetele produselor de protectie solara au fost definite intr-o recomandare a Comisiei din septembrie 2006 privind eficacitatea produselor de protectie solara si indicatiile aflate pe aceste produse. Conform recomandarii:
-Nu ar mai trebui folosite indicatii precum „ecran solar total” sau „protectie 100%”. in ciuda unor indicatii intalnite frecvent, precum „ecran solar total” si „protectie totala”, niciun produs de protectie solara nu poate asigura o protectie deplina impotriva radiatiilor UV.
-Ar trebui folositi termeni standardizati (protectie „scazuta”, „medie”, „ridicata” si „foarte ridicata”) alaturi de traditionalii factori de protectie solara (SPF - sun protection factors) pentru a inlesni orientarea la alegerea produsului de protectie solara corespunzator.
Școala fără Pauză, campania ce luptă împotriva abandonului școlar, încheie cu succes cel de-al patrulea an
Campania #GrijădePlămâni continuă (Timișoara): Spirometrii gratuite în tramvaiul dedicat sănătății plămânilor, pe liniile 8 și 9
5 din 10 români sunt irascibili sau au probleme de concentrare din cauza lipsei de somn
Pampers continuă să fie alături de micii luptători prin donația de scutece Pampers special concepute pentru prematuri