-Un sistem de etichetare mai bun privind protectia impotriva UVA: in timp ce radiatiile UVB cauzeaza „arsuri solare”, radiatiile UVA cauzeaza imbatranirea prematura a pielii si dereglari ale sistemului imunitar uman. Ambele tipuri de radiatii cresc riscul aparitiei cancerului de piele. Asa-numitul „factor de protectie solara” (SPF) se refera numai la nivelul echivalent de arsura (radiatie UVB), dar nu si la efectele similare ale radiatiei UVA. Produsele de protectie solara care asigura protectie numai impotriva radiatiilor UVB pot da un sentiment fals de siguranta, intrucat acestea permit radiatiilor periculoase UVA sa ajunga la piele.
-In prezent, industria incepe sa aplice pe etichetele produselor un semn distinctiv standardizat UVA, care indica un nivel minim de protectie impotriva radiatiilor UVA, acesta crescand in acelasi timp cu sporirea factorului de protectie solara si bazandu-se pe o metoda de testare standardizata.
Date privind punerea in aplicare a recomandarii Comisiei
Colipa (Asociatia europeana care reprezinta industria produselor cosmetice, a articolelor de toaleta si a parfumurilor) a efectuat, pentru a doua oara, o ancheta in randul membrilor sai pentru a cerceta situatia pietei UE din 2009 in ceea ce priveste nivelul de conformitate al produselor de protectie solara cu recomandarea UE.
-In ceea ce priveste nivelul necesar de protectie impotriva radiatiilor UVA in produsele de protectie solara (un raport minim de 1:3 de protectie impotriva UVA comparativ cu protectia impotriva UVB), 96% dintre produse sunt conforme cu recomandarea UE.
-In ceea ce priveste utilizarea noului logo UVA, 95% dintre produsele de protectie solara folosesc logoul UVA standardizat al Colipa – ceea ce permite consumatorilor sa recunoasca cu usurinta produsele care ofera o protectie adecvata impotriva UVA.
-In ansamblu, ancheta efectuata de Colipa arata ca dispozitiile in materie de protectie impotriva UVA ale recomandarii Comisiei Europene din 2006 au patruns cu adevarat pe piata UE. Practic fiecare produs de protectie solara oferit consumatorilor este in conformitate cu asteptarile Comisiei Europene.
Informatie furnizata de Centrul European al Consumatorilor Romania
Școala fără Pauză, campania ce luptă împotriva abandonului școlar, încheie cu succes cel de-al patrulea an
Campania #GrijădePlămâni continuă (Timișoara): Spirometrii gratuite în tramvaiul dedicat sănătății plămânilor, pe liniile 8 și 9
5 din 10 români sunt irascibili sau au probleme de concentrare din cauza lipsei de somn
Pampers continuă să fie alături de micii luptători prin donația de scutece Pampers special concepute pentru prematuri