Sapte din zece romani spun ca daca ar fi deranjati de mirosul cuiva de transpiratie, ar lua atitudine, iar dintre ei, majoritatea (64%), in special cei din Moldova, ii vor spune direct persoanei care miroase a transpiratie sa faca un dus si sa foloseasca deodorantul zilnic, se arata in primul studiu pe tema „Transpiratia la romani” comandat de Rexona. Dintre respondentii care au spus ca vor lua atitudine fata de cineva care miroase a transpiratie, numai 18% au declarat ca ar reactiona, lasand mesaje anonime sau trimitand “cadouri” anonime: un sapun sau un deodorant.
Din totalul respondentilor, unii au declarat ca nu ar face nimic sau au ales ambele tipuri de reactie (“fac ceva”, “nu fac nimic”). Astfel, 4 din 10 romani au declarat ca nu vor lua atitudine ci, fie vor incerca sa mentina o distanta cat mai mare fata de persoana care miroase a transpiratie, fie vor incepe sa tuseasca de fiecare data cand o vad ca se apropie, fie pur si simplu vor ignora situatia.
Mirosul de transpiratie este cea mai jenanta situatie care poate aparea la o intalnire
Pe langa reactiile romanilor fata de persoanele care miros a transpiratie, prima parte a studiului a mai urmarit sa dezvaluie care sunt situatiile care ar afecta cel mai mult o intalnire importanta si care este cea mai buna expresie care descrie consecintele transpiratiei.
Mirosul de transpiratie este considerat de peste 80% dintre romani cea mai jenanta situatie care poate aparea la o intalnire sau un interviu, mai rau decat respiratia urat mirositoare, machiajul stricat, unghiile netaiate sau firul dus de la ciorap. Aceasta opinie este cel mai des intalnita in Bucuresti si la persoanele cu un statut social scazut. In Bucuresti, rimelul intins sau un fir dus la ciorap sunt mai putin jenante, in timp ce persoanele cu un statut social mai bun au considerat ca respiratia urat mirositoare este situatia care ar afecta cel mai mult bunul mers al unei intalniri.
Pentru romani, trei expresii descriu cel mai bine consecintele mirosului de transpiratie: “Daca nu folosesti deodorantul, iti strici cartea de vizita” (expresie considerata cea mai potrivita de catre 4 din 10 respondenti), “Chiar si florile se ofilesc langa o persoana care miroase urat” si “O persoana care miroase groaznic este un focar de infectie” (ambele considerate cele mai bune de circa 3 din 10 respondenti).
Școala fără Pauză, campania ce luptă împotriva abandonului școlar, încheie cu succes cel de-al patrulea an
Campania #GrijădePlămâni continuă (Timișoara): Spirometrii gratuite în tramvaiul dedicat sănătății plămânilor, pe liniile 8 și 9
5 din 10 români sunt irascibili sau au probleme de concentrare din cauza lipsei de somn
Pampers continuă să fie alături de micii luptători prin donația de scutece Pampers special concepute pentru prematuri