In data de 2 aprilie, Asociatia pentru Interventie Terapeutica in Autism marcheaza Ziua Internationala a Constientizarii Autismului pregatind o serie de evenimente. Terapeutii, membri AITA, vor duce anul acesta o ampla campanie de informare in strada, in restaurante, in scoli si gradinite, unde vor imparti pliante si vor sta de vorba cu oamenii explicandu-le ce este autismul si de ce copiii cu autism au nevoie de terapie precoce intensiva.
Ce este autismul?
Autismul este o tulburare de dezvoltare considerata a fi cea mai severa tulburare de dezvoltare. Autismul este tulburarea centrala din cadrul unui intreg spectru de tulburari de dezvoltare, cunoscut sub numele de spectrul tulburarilor autismului/autiste sau de tulburari pervazive de dezvoltare (pervasive developmental disorders) - termenul folosit in sistemele internationale de clasificare (Diagnostic and Statistic Manual, DSM IV; International Classification of Diseases - ICD 10).
Aceste tulburari prezinta o larga varietate de manifestari, presupuse a fi rezultatul unor disfunctionalitati de dezvoltare ale sistemului nervos central sau genetice. Cauzele specifice sunt inca necunoscute. Depistat la timp (inaintea varstei de 3 ani), si cu terapie intensiva si corect aplicata, copilul cu autism poate recupera intarzierile in dezvoltare, poate incepe sa vorbeasca si sa comunice cu cei din jur, si poate depasi multe dintre problemele cauzate de aceasta tulburare.
Copilul cu autism poate avea urmatoarele caracteristici:
- nu raspunde la nume sau la solicitarile adultului (decat cand vrea) si pare ca nu aude sau nu intelege ceea ce i se cere;
- nu face contact vizual la cerere, nu raspunde la nume;
- nu arata cu degetul si nu se uita cand cineva ii arata ceva cu degetul;
- protesteaza in momentul in care i se cere ceva si se insista pentru primirea unui raspuns;
- jocul ii este marcat de un caracter stereotip (foloseste obiectele sau jucariile mereu in acelasi fel, de exemplu: le inchide/deschide, bate cu obiectele in anumite locuri, le invarte etc ), ori nu este atras de jucarii ci mai degraba de sticle goale, sfori, pungi etc.;
- desi poate tolera prezenta copiilor, nu se joaca cu acestia;
- nu foloseste obiectele in scopul lor uzual (le linge, le scutura, plimba sticle pe care le umple si le goleste etc);
Conducerea sub influența alcoolului și drogurilor: răspunderea penală și riscurile majore pentru șoferi și comunitate
Cum va fi lumea ta peste 10 ani? Un studiu despre sustenabilitate și viitor, prin ochii liceenilor români
Fără Bullying la peste 260 de grădinițe din București și din țară
Investiție în viitor: EduAct amenajează curți de școală și grădinițe în mediul rural