Alte 20% dintre femeile intervievate spun ca merg de obicei la acelasi ginecolog, dar li se intampla sa mearga si la un altul. Sunt mai multe femei din aceasta categorie care ajung la un control ginecologic o data la 3 ani sau mai rar decat intreg esantionul cuprins in cercetare.
Exista si o categorie mai restransa de femei (14%) care merg rareori la acelasi medic ginecolog. Mai mult de jumatate dintre aceste femei spun ca ajung la un control de acest fel o data la 3 ani sau mai rar.
Papiloma virus si cancerul de col uterin
In ceea ce priveste gradul de informare in legatura cu papiloma virus, numai jumatate dintre femeile intervievate in studiu spun ca au auzit de acest virus.
Cele care au auzit sunt cu precadere femei din zona Munteniei sau locuiesc in orase mari, cu peste 200,000 locuitori. Sunt absolvente de studii superioare care lucreaza cu norma intreaga si fac parte din categoria de varsta 31 - 50 de ani. Au un venit personal mediu lunar cuprins intre 1.000 si peste 2.000 RON si utilizeaza Internetul zilnic.
Pe femeile care spun ca nu au auzit de papiloma virus le gasim mai degraba in Transilvania, au peste 60 ani, sunt singure, au studii primare sau gimnaziale, sunt pensionare cu un venit personal mediu lunar scazut, de sub 700 RON si nu merg niciodata la medicul ginecolog.
86% dintre femeile care au auzit de papiloma virus stiu ca exista o legatura intre acesta si cancerul de col uterin, iar 67% dintre acestea au auzit despre papiloma virus din emisiuni TV. Alte surse de informare pe acest subiect sunt reprezentate de: medicul ginecolog (37%), medicul de familie (20%), prieteni si rude (23%), reviste si ziare (20%) sau Internet (15%).
GfK Healthcare a realizat aceasta cercetare in martie 2011 ca parte a studiului Omnibus care se realizeaza lunar, prin interviuri fata in fata, la domiciliul respondentului, pe esantioane reprezentative la nivel national. Esantionul total pe care au fost analizate rezultatele prezentate a fost de 526 femei cu varsta de peste 15 ani, atat din mediul urban cat si din rural.
Școala fără Pauză, campania ce luptă împotriva abandonului școlar, încheie cu succes cel de-al patrulea an
Campania #GrijădePlămâni continuă (Timișoara): Spirometrii gratuite în tramvaiul dedicat sănătății plămânilor, pe liniile 8 și 9
5 din 10 români sunt irascibili sau au probleme de concentrare din cauza lipsei de somn
Pampers continuă să fie alături de micii luptători prin donația de scutece Pampers special concepute pentru prematuri