12 Iulie 2013 publicat în Social 16 share-uri

IN ACEST ARTICOL:
Tinerii care au sustinut examenul de Bacalaureat in 2013 sunt dependenti de Facebook, ar evita competitia pentru a accede in invatamantul universitar, invata mai usor prin platforme de e-learning, sunt putin atasati de marcile autohtone, dar sunt mai orientati catre miscare si un stil de viata sanatos.

Tehnologie: o generatie mai degraba dependenta de social media decat de smartphone

53,3% declara ca Facebook este platforma de socializare utilizata cel mai des, urmata de Yahoo Messenger (27,2%), Skype (7,6%), Twitter (6,5%) si altele. Spre deosebire de ceilalti, „Generatia BAC 2013” are in proportie mai mare doua conturi active pe platformele de socializare (31,3% in cazul adolescentilor care au implinit anul acesta 18 ani fata de 24,9% in cazul celorlalti respondenti). In același timp, 96,5% dintre tineri considera ca oamenii acorda o importanta prea mare retelelor sociale si peste jumatate simt deseori ca pierd controlul timpului petrecut pe internet.

Un procent cu 10% mai ridicat decat in cazul celorlalti respondenti au declarat ca nu au un smartphone. Dintre cei care au un smartphone, 36,5% folosesc cel putin o data pe zi o aplicatie.

Preferinte pentru marci: brandurile alimentare romanesti au un mare potential de a deveni preferatele tinerilor care fac parte din „Generatia BAC 2013”

Tinerii care au 18 ani cumpara branduri alimentare romanesti in proportie semnificativ mai mica decat cei din generatiile anterioare (31,8% fata de 56,2%), iar aproape jumatate dintre ei declara ca le este indiferent ce fel de branduri cumpara.

„Generatia BAC 2013” nu si-ar face cumparaturile zilnice online (56%), e mare amatoare de promotii - 91,07% declara ca isi schimba decizia de cumparare in fata raftului datorita unei reduceri la un anumit produs.

Relatii, convingeri si influente sociale: mandri de apartenenta europeana si mai degraba europeni ca stil de viata

„Generatia BAC 2013” are un sentiment de mandrie privind apartenenta europeana intr-o masura mai mare decat generatiile anterioare (77% fata de 69,1%). In acelasi timp, considera ca stilul lor de viata este mai bun decat al majoritatii oamenilor pe care ii cunosc (61,02%), cu o treime mai mult decat respondentii din generatiile anterioare (42,6%). Tinerii care au 18 ani declara ca practica cel putin 30 de minute de miscare in fiecare zi, in proportie semnificativ mai mare decat generatiile anterioare (45,5% fata de 26%). De asemenea, ei considera intr-o masura mai mare decat generatiile anterioare ca lumea showbizului ne influenteaza perceptia asupra frumusetii (58,8% fata de 41% in cazul respondentilor cu varsta mai mare decat ei).

Colectarea raspunsurilor a fost realizata in primele 6 luni ale anului 2013, iar la cercetare peste 2.000 tineri cu varsta de 18 ani.


Garbo - Arta de a trăi frumos!

Abonează-te pe


Vizionare placuta

ABONARE NEWSLETTER

Bucură-te de cele mai frumoase articole Garbo și pe email!

Setari Cookie-uri