IN ACEST ARTICOL:
Pentru mai bine de 100 de ani, femeia a fost portretizata in rolul gospodinei. Acest stereotip ilustrat cu precadere in anii '50 infatisa femeia ca o gospodina dedicata care isi sacrifica propriile aspiratii in favoarea celor ale sotului, care avea grija de copii si de bunul mers al gospodariei.

Pentru mai bine de 100 de ani, femeia a fost portretizata in rolul gospodinei. Acest stereotip ilustrat cu precadere in anii '50 infatisa femeia ca o gospodina dedicata care isi sacrifica propriile aspiratii in favoarea celor ale sotului, care avea grija de copii si de bunul mers al gospodariei. Femeia era, in cel mai bun caz, un accesoriu, si in cel mai rau, menajera barbatului.

Citeste si:

De la gospodina la femeie fatala. Imaginea femeii in 20 reclame controversate

De atunci lucrurile s-au schimbat. Odata cu revolutia feminista din anii 60', femeile si-au castigat dreptul la vot, la libera exprimare, la o cariera, la egalitate. Cu toate acestea, in ciuda bataliilor duse, inegalitatea de gen inca exista. Comparat cu barbatii sunt, in continuare, pe locul doi: castiga mai putin bani decat ei, sunt mai expuse violentei stradale sau domestice, iar accesul la educatie este mai dificil.

In secolul 21, cand avem pretentia ca suntem mai deschisi la minte, mai educati, mai destepti, ideile preconcepute si stereotipurile legate de femei continua sa se propage. Au demonstrat-o cei de la Ogilvy & Mather prin campania UN Women in care au surprins cele mai populare opinii ale lumii despre femei asa cum sunt redate de Google.

La o banala cautare Google pentru fraze ca „women cannot; women should, women need to” (femeile nu pot; femeile ar trebui sa, femeile trebuie sa) cele mai populare rezultate par desprinse dintr-o lume misogina care nu a evolut prea mult din era mad men. „Women should stay in kitchen” (Femeile ar trebui sa stea in bucatarie), „Women need to be put in their places”(Femeile ar trebui sa fie puse la locul lor) sau „Women cannot speak in church” (Femeile nu pot vorbi in biserica) sunt cateva dintre cele mai frecvente cautari.

Optiunile precum „Women need to be seen as equal” (Femeile ar trebui vazute ca egali) apar scrise cu litere mici si arata cum aceste variante sunt ignorate.

Campania are rolul de a atrage atentia asupra unei probleme cu care ne confruntam, dar pe care multi aleg sa o ignore: aceea a inegalitati de gen.

Traim intr-o lume misogina, dragelor. E timpul sa facem ceva.

Articolul a fost preluat via Yuppy.ro

Mai multe imagini puteti vedea in GALERIA FOTO - Yuppy.ro


Garbo - Arta de a trăi frumos!

Abonează-te pe


Vizionare placuta

ABONARE NEWSLETTER

Bucură-te de cele mai frumoase articole Garbo și pe email!

Setari Cookie-uri