Beneficii economico-sociale ale programului “Cornul si laptele”
Pe langa beneficiile nutritionale si educationale, programul are beneficii importante economice si sociale. Astfel, reprezinta un canal de distributie constant pentru fermierii si producatorii de lapte generand vanzari zilnice de peste 250 de tone de lapte. Asigura un flux constant de productie pentru cei aprox. 5.000 de fermieri romani care produc anual lapte in valoare de 70 de milioane de euro doar pentru acest program si care au creat pana in prezent aproximativ 30.000 de locuri de munca.
Datorita amplorii sale, programul a atras in ultimii ani investitii in capacitati de productie si procesare de 100 de milioane de euro, iar impactul asupra bugetului de stat este semnificativ prin intermediul taxelor si impozitelor redirectionate dintr-o cifra de afaceri anuala a industriei de aproximativ 880 de milioane de euro. In plus, o parte din fondurile de stat investite in acest program provin din finantare europeana pentru programul “Laptele in scoli”, absorbtia fondurilor europene pe acest segment crescand de peste 10 ori in 2013 comparativ cu 2008.
Recomandarile APRIL
“Consideram ca este acest program trebuie rentabilizat, prin indexarea limitei valorice a pachetului care a ramas la nivelul din 2008, ceea ce diminueaza interesul marilor companii din industria laptelui. Astfel, ar creste si standardele de calitate ale produselor lactate oferite copiilor. De asemenea, este nevoie sa completam legislatia in domeniu si normele de aplicare, prin reglementarea unor prevederi legate de igiena, distributie, controale suplimentare prin care sa se asigure ca produsele lactate sunt distribuite, transportate si pastrate in conditii corespunzatoare; de aceea, am initiat un proiect de lege nr. 440/2013 prin care ne dorim sa asiguram atat cresterea calitatii produselor oferite copiilor nostri, cat si imbunatatirea implementarii programului”, a declarant Dorin Cojocaru, Presedintele APRIL.
Prevederi suplimentare recomadate de APRIL:
- masuri de igiena prin stabilirea unei obligatii a producatorilor de a asigura livrarea produselor lactate insotite de pai (in cazul laptelui) si de lingura de plastic (in cazul celorlalte produse lactate);
- modificarea frecventei transporturilor pentru a asigura distribuitorilor flexibilitatea de a livra produsele lactate in functie de specificul acestora (mai putin in cazul laptelui UHT datorita posibilitatii acestuia de a fi pastrat la temperatura ambianta pe o perioada mai lunga de timp);
- cresterea frecventei inspectiilor in scoli privind tipurile de produse distribuite (de exemplu, eliminarea distributiei produselor neconforme cu legislatia in vigoare, precum branza topita).
Aceste masuri vor contribui pe termen mediu si lung la cresterea satisfactiei beneficiarilor, dar, in egala masura, vor ajuta la reducerea costurilor de administrare la nivelul scolilor si la prevenirea imbolnavirilor copiilor, tot mai des semnalate in ultimii ani de catre autoritatile competente locale.
Școala fără Pauză, campania ce luptă împotriva abandonului școlar, încheie cu succes cel de-al patrulea an
Campania #GrijădePlămâni continuă (Timișoara): Spirometrii gratuite în tramvaiul dedicat sănătății plămânilor, pe liniile 8 și 9
5 din 10 români sunt irascibili sau au probleme de concentrare din cauza lipsei de somn
Pampers continuă să fie alături de micii luptători prin donația de scutece Pampers special concepute pentru prematuri