Un business cu si despre femei, un proiect antreprenorial dedicat mamelor singure
Brutaria produce paine si patiserie artizanala cu maia, fara drojdie industriala, din ingrediente naturale si coapta pe vatra, iar o parte din produse este oferita gratuit unor familii care se confrunta cu dificultati materiale.
Mamele-brutarese pregatesc si coc in fiecare zi opt sortimente de paine, cu faina alba, intermediara sau 100% integrala, cu faina de secara, cu seminte, cu usturoi sau ceapa, dar si placinte cu dovleac, cu mere, cu varza murata, fursecuri cu unt, saratele si cozonac cu nuca si fructe. Aceste super-mame fac o paine extraordinar de bunasi de aceea, sloganul foarte nimerit al proiectului, este "painea cu suflet de mama".
Am stat de vorba cu Irina Costache, initiatoarea proiectului demarat de organizatia Centru Parteneriat pentru Egalitate - CPE:
"Acum un an si jumatate ne-am gandit ce am mai putea face pentru a ajunge mai mult catre femeile care au nevoi particulare. Asa am constatat ca exista acest grup cu vulnerabilitate: mame singure si cu copii care nu isi gasesc de lucru. Angajatorii nu sunt dispusi sa angajeze mamele. De exemplu, Diana mama singura, care este soferita de la distributie ne povestea ca si-a cautat luni multe de lucru, fara sa gaseasca. Ea este biochimista si a aplicat la noi pentru un post de distribuitoare. Am vrut sa dezvoltam o afacere sociala. Sa le oferim locuri de munca. Am vrut sa facem paine artizanala, care nu se gasea pe piata din Bucuresti, sa fie naturala si dupa rete traditionale.", Irina Costache, CPE.
...SI ASA S-A NASCUT PROIECTUL DE ANTREPRENORIAT SOCIAL, Mama Pan
„Multe dintre femeile care isi cresc singure copiii sau care au trei sau mai multi copii au situatii dificile, gasesc cu mare greutate un loc de munca sau un mediu de lucru permisiv si sustinator in ceea ce priveste nevoile lor legate de viata de familie. Am pornit in acest proiect in primul rand de la nevoia de a oferi sprijin in mod direct acestor femei. Apoi, am vrut sa cream un produs natural, viu si sa dezvoltam o afacere sustenabila. Am construit, cu ajutorul femeilor aflate in situatii de dificultate economica si sociala, un produs sanatos, pe care il putem oferi in mod responsabil comunitatii”, spune si Irina Sorescu, Presedinta Executiva a CPE – Centrul Parteneriat pentru Egalitate.
Iata de ce acest proiect este unul valoros si ne demosntreaza ca da, "cu suflet de mama" putem sa facem mai mult pentru noi insine, pentru cei din jur si pentru comunitatile din care facem parte!
Painea cu maia este recunoscuta pentru proprietatile nutritive aduse de graul integral; are indice glicemic redus si gust foarte bun. Prepararea dureaza mai mult decat in cazul unei paini industriale, aproximativ 18 ore, din care cea mai mare durata este dedicata producerii prefermentului (maiaua) - 12 ore. Pe parcursul acestui proces indelungat si migalos de preparare, o parte din glutenul din aluat este inlaturat; prin urmare, painea cu maia poate fi bine digerata chiar si de catre persoanele cu sensibilitate la aceasta proteina vegetala. Painea MamaPan se poate pastra si consuma pentru un timp mai indelungat decat cea obisnuita, fiind, de asemenea, foarte hranitoare si satioasa.
- Produsele MamaPan pot fi comandate online, pe www.mamapan.ro, transportul fiind gratuit pentru o comanda minima de 50 de lei sau pot fi cumparate din magazinele partenere (Ki-Life, BacaniaVeche, Legume de Tara, PravaliaMica, Moara cu pietre, Bacania cu suflet Donia, Micii producatori). Pretul unei paini de 600 de grame este intre 10 si 12 lei. De asemenea, brutaria MamaPan poate livra, pentru diferite tipuri de evenimente, produse de patiserie delicioase si foarte sanatoase; tot prin intermediul brutariei noastre puteti alege sa donati paine sau produse de patiserie unor familii, organizatii sau centre care ar putea avea nevoie de ele.
Brutaria MamaPan este un proiect finantat din fonduri europene, avand un buget de aproximativ 185.000 Euro. In prezent, la brutarie sunt angajate 8 femei care isi cresc singure copiii sau care au 3 copii minori in intretinere. CPE isi propune sa continue dezvoltarea afacerii si sa creasca numarul de angajate in viitorul apropiat.
Școala fără Pauză, campania ce luptă împotriva abandonului școlar, încheie cu succes cel de-al patrulea an
Campania #GrijădePlămâni continuă (Timișoara): Spirometrii gratuite în tramvaiul dedicat sănătății plămânilor, pe liniile 8 și 9
5 din 10 români sunt irascibili sau au probleme de concentrare din cauza lipsei de somn
Pampers continuă să fie alături de micii luptători prin donația de scutece Pampers special concepute pentru prematuri