Studiul, cu dimensiuni cantitative si calitative deopotriva, a scos in evidenta un nivel ingrijorator al prezentei diferitelor comportamente asociate bullying-ului in scoli si arata nevoia unei schimbari de abordare a dinamicii relationale in contextul scolii.
- Ce este fenomenul bullying? Bullying inseamna folosirea unei forte superioare pentru a influenta sau intimida pe cineva. Este un comportament repetat si intentionat prin care agresorul isi persecuta, raneste, intimideaza victima verbal, relational si/sau fizic. Comportamentul poate fi invatat in familie sau in alte medii si este favorizat de diferentele sociale, de etnie, religie, gen, comportament, putere, caracteristici fizice etc. Efectele asupra victimei sunt adesea devastatoare din punct de vedere emotional si comportamental. (Definitie data de site-ul telefonul copilului, pe care il recomandam - Vezi www.telefonulcopilului.ro)
Un volum impresionant de studii de specialitate a pus in evidenta in repetate randuri diferitele consecinte negative pe care violenta asupra copiilor le genereaza la nivelul dezvoltarii personalitatii acestora, arata Salvati Copiii Romania.
Impactul este resimtit in fiecare dimensiune de dezvoltare psihologica: emotionala, accentuand riscul ca cele mai frecvent traite emotii in relatiile interpesonale sa fie de teama, furie, frustrare, resentiment, vinovatie sau rusine; sociala, aducand in relatiile cu semenii variate comportamente de agresivitate, respingere sau izolare; comportamentala, transformand, pentru multi copii, comportamentul violent in cea mai intens utilizata strategie de rezolvare de probleme; cognitiva, reducand resursele copiilor pentru procesul de invatare, subliniaza Salvati copii.
Bullying-ul: Ce spun cifrele?
Cercetarea efectuata a urmarit modul in care copiii si parintii percep bullying-ul, atitudinile si comportamentele acestora in diferite contexte sociale (la scoala, in grupul de prieteni, in mediul online), precum si masurarea incidentei cazurilor de bullying in aceste situatii.
• In mod repetat, in scoala, 3 din 10 copii sunt exclusi din grupul de colegi.
• 3 din 10 copii sunt amenintati cu bataia sau lovirea de catre colegi.
• 1 din 4 copii a fost umilit in fata colegilor.
Au fost vizate diferitele tipuri de comportamente asociate bullying-ului, printre care se numara excluderea din grup, umilirea, distrugerea lucrurilor altcuiva sau violenta fizica. S-a urmarit, de asemenea, determinarea profilului social al actorilor implicati in astfel de situatii.
Foto: Pixabay
Foto homepage: Pixabay
Violenta la adresa copiilor este o problema grava in Romania
Intr-o societate in care, la finalul anului 2013, 63% dintre copii afirmau ca sunt batuti acasa de catre parintii lor, iar 87% dintre elevi marturiseau ca au fost cel putin odata implicati intr-o situatie de abuz verbal din partea unui cadru didactic, nu este o surpriza faptul ca nivelul de violenta pe care copiii il manifesta in relatie cu colegii / prietenii lor, pare sa fi crescut considerabil; ba mai mult, nuantele comportamentelor violente in care copiii sunt implicati deopotriva ca victima, agresor si martor, s-au diversificat, degenerand adesea in ceea ce studiile de specialitate definesc ca fiind bullying, respectiv, un comportament agresiv intentionat, menit sa provoace disconfort sau durere, care implica un dezechilibru de putere si tarie intre agresor si victima, si se manifesta repetitiv, regulat (Limber, 2002; Olweus, 1993a; Nansel et al., 2001).
Citeste mai departe despre ce implicatii are fenomenul de bullying asupra copiilor >>>
Campania #GrijădePlămâni continuă (Timișoara): Spirometrii gratuite în tramvaiul dedicat sănătății plămânilor, pe liniile 8 și 9
5 din 10 români sunt irascibili sau au probleme de concentrare din cauza lipsei de somn
Pampers continuă să fie alături de micii luptători prin donația de scutece Pampers special concepute pentru prematuri
Conducerea sub influența alcoolului și drogurilor: răspunderea penală și riscurile majore pentru șoferi și comunitate