Studiul national, “Mesele in familie la romani”, releva faptul ca 7 din 10 familii cu copii sub 18 ani, iau mesele impreuna, in fiecare zi, insa durata medie a unei mese in familie este de doar 33 de minute in timpul saptamanii si de 44 de minute in weekend-uri. In Bucuresti, mesele in familie dureaza chiar mai putin: 23 de minute in timpul saptamanii si 32 de minute in weekend-uri.
Intr-adevar, lipsa timpului si impedimentele in a reuni toti membrii familiei la aceeasi masa sunt principalele bariere identificate in luarea mesei in familie, mai des, cu atat mai mult cu cat, conform studiului, doar 40% dintre romani iau masa in familie, la fel de des pe cat si-ar dori. Cu toate acestea, exista nenumarate solutii prin care timpul petrecut impreuna la masa poate fi imbunatatit.
De exemplu, masa ideala in familie este cea care implica toti membrii familiei in procesul de pregatire. Desi bucataria ramane inca domeniul femeilor, se poate observa o crestere a implicarii barbatilor in realizarea preparatelor. De asemenea, la pregatirea mesei participa de regula si copii, mai ales fetele, gatitul impreuna fiind vazut ca o modalitate de a extinde timpul petrecut in familie, dincolo de a manca impreuna. Astfel, parintii pot descoperi mai multe despre preferintele culinare ale copiilor si le pot explica mai usor care sunt obiceiurile sanatoase, iar copii pot deprinde anumite aptitudini de organizare si chiar de lucru in echipa.
Principalul beneficiu perceput al meselor in familie este fortificarea relatiei dintre toti membrii familiei. In afara de acesta, mesele in familie au avantajul ca familia poate servi masa linistita, fara graba, intr-un mediu in care se simt protejati. Conform aceluiasi studiu, cand romanii servesc masa in familie se simt: impliniti (73%), fericiti (72%), increzatori (61%), relaxati, linistiti (58%).
Studiul national „Mesele in familie la romani” face parte din campania derulata de brandul Delikat, cu scopul de a creste gradul de constientizare asupra importantei meselor in familie. Acesta constituie doar o prima etapa a campaniei, obiectivul fiind de a instaura Ziua Nationala a Meselor in Familie, pentru a sustine si promova in fiecare an, beneficiile meselor in familie, in toata tara.
Studiul a fost desfasurat cu sprijinul agentiei ISense Solutions in doua etape: cantitativa si calitativa. Componenta cantitativa a cuprins un esantion de 640 respondenti cu reprezentativitate nationala (urban 67% & rural 33%), cu varste cuprinse intre 18 si 65 ani (50% barbati & 50% femei). Numarul mediu al membrilor din familie a fost de 3 persoane, iar numarul mediu al copiilor din familie este 1.
Școala fără Pauză, campania ce luptă împotriva abandonului școlar, încheie cu succes cel de-al patrulea an
Campania #GrijădePlămâni continuă (Timișoara): Spirometrii gratuite în tramvaiul dedicat sănătății plămânilor, pe liniile 8 și 9
5 din 10 români sunt irascibili sau au probleme de concentrare din cauza lipsei de somn
Pampers continuă să fie alături de micii luptători prin donația de scutece Pampers special concepute pentru prematuri