Starcom România, agenția de media din cadrul Publicis Groupe Romania, a realizat în perioada 28 februarie – 6 martie 2020, un studiu care analizează relația femeilor din România dar și comportamentul acestora în ceea ce privește tehnologia.
Pentru mai mult de jumătate din populația urbană, tehnologia reprezenta o modalitate de a accesa informații din orice domeniu și de a învăța lucruri noi, încă înainte de măsurile restrictive impuse de criza COVID 19. Comparativ cu barbații pentru care tehnologia este în mai mare măsură un progres, o evoluție și un domeniu al tuturor posibilităților, pentru aproape jumătate dintre femeile din mediul urban tehnologia constituie o cale de comunicare cu cei dragi (46%)
Importanța tehnologiei
Din studiul Starcom a reieșit că atât pentru femei, cât și pentru bărbați, tehnologia este considerată la fel de importantă, însă femeile o utilizează mai puțin. Totodată, 8 din 10 femei din mediul urban consideră utilizarea noilor tehnologii importantă sau foarte importantă.
Principala barieră în a folosi noile tehnologii este prețul mare al acestora (pentru 62% dintre femeile din urban și 67% dintre bărbații din urban), urmată de bariere specifice: bărbații sunt mai îngrijorați de faptul că tehnologia va înlocui anumite activități făcute de oameni și de posibile riscuri asociate unor probleme tehnice; femeile sunt mai îngrijorate de expunerea datelor personale.
Atât femeile cât și bărbații asociază în egală măsură tehnologia cu ușurarea task-urilor zilnice, cu cele mai noi gadget-uri și cu zona de e-commerce.
Interacțiunea cu gadget-uri
Femeile pasionate de gadget-uri sunt în contact permanent cu telefonul mobil în timpul zilei, iar smartphone-ul este ultimul dispozitiv pe care îl accesează înainte de a merge la culcare. De asemenea, pentru aceste femei, noile gadget-uri sunt o formă de distracție și o modalitate de a-și simplifica viața.
Pe categorii de vârstă: femeile tinere arată un entuziasm mai mare în ceea ce privește gadget-urile și se informează despre noile modele apărute mai mult în mediul online, din social media și recenzii ale influencerilor; femeile mai mature însă preferă experiența magazinelor fizice și recomandările personale. În noul context, este de așteptat ca și targetul matur să se orienteze către informarea online.
Majoritatea femeilor din mediul urban, indiferent de vârstă, au auzit de Artificial Intelligence (AI), roboți și Virtual Reality (VR). Augmented Reality (AR) este încă un trend în dezvoltare în rândul femeilor, având o popularitate mai mare în rândul segmentului de vârstă 18-24 de ani (40%) față de media din urban (27%).
În ceea ce privește dispozitivele/gadget-urile, bărbații dețin într-o măsură mai mare televizoare smart, boxe portabile și ceasuri smart, însă procentul celor care dețin tehnologii de nișă, precum console, ochelari VR și drone rămâne unul scăzut.
Citește continuarea pe pagina următoare >>>
Școala fără Pauză, campania ce luptă împotriva abandonului școlar, încheie cu succes cel de-al patrulea an
Campania #GrijădePlămâni continuă (Timișoara): Spirometrii gratuite în tramvaiul dedicat sănătății plămânilor, pe liniile 8 și 9
5 din 10 români sunt irascibili sau au probleme de concentrare din cauza lipsei de somn
Pampers continuă să fie alături de micii luptători prin donația de scutece Pampers special concepute pentru prematuri