Pandemia de coronavirus i-a afectat din punct de vedere emoţional, într-o proporţie covârşitoare, pe copii şi adolescenţi: 91% dintre ei trec prin experienţe tulburătoare din cauza COVID-19, conform unui studiu realizat de World Vision. Studiul a inclus 101 copii şi tineri cu vârste cuprinse între 8 şi 17 ani din 13 ţări: România, Albania, Bangladesh, Bosnia și Herțegovina, Brazilia, Republica Democrată Congo (RDC), Mali, Mongolia, Nicaragua, Peru, Filipine, Sierra Leone și copii refugiaţi sirieni care trăiesc în tabere de refugiați în apropierea graniței turco-siriene.
Printre sentimentele pe care copiii şi adolescenţii intervievaţi le-au simţit în perioada pandemiei de coronavirus sunt stresul emoţional, anxietatea, furia, îngrijorarea, incertitudinea. Conform studiului, trei factori importanţi au avut un impact direct asupra stării emoţionale a copiilor: închiderea şcolilor, distanţarea socială şi sărăcia în creştere.
71% dintre copii se simt izolaţi şi singuri din cauza închiderii şcolilor
Copiii și tinerii din toate țările participante au fost de acord că decizia de a închide temporar școlile este o măsură adecvată în contextul COVID-19. Cu toate acestea, au declarat că măsura a avut un impact negativ asupra procesului lor educaţional, dar şi a rutinei zilnice, iar acest lucru le-a crescut sentimentul de izolare şi disperare.
În foarte multe dintre ţările parte din acest studiu, nici elevii, nici cadrele didactice nu au fost pregătite pentru trecerea la învăţământul online. “Vieţile noastre au fost foarte afectate de când s-a închis şcoala, profesorii nu au fost pregătiți pentru educaţia online. Cei mai mulţi dintre ei nu folosesc vreo platformă digitală pentru a explica mai bine lecţiile sau pentru a ne da teme”, a spus Angie, 16 ani din Nicaragua. Aceasta este o frustrare comună în rândul copiilor, mulţi dintre ei având dificultăți în a înţelege lecțiile online.
În plus, potrivit copiilor și tinerilor, elevii din comunitățile cele mai vulnerabile sunt discriminaţi în această perioadă. Miruna, în vârstă de 15 ani, din România a menționat: „Multe famili nu beneficiază de lucruri esențiale, cum ar fi electricitatea sau internetul, astfel copiii nu pot participa la cursuri online.“ Şi Salimata, 15 ani, din Mali, a spus că “accesul la internet nu este posibil pentru toți copiii din Mali, deoarece mulți dintre ei trăiesc în condiții precare și, prin urmare, nu pot studia online.”
Stres emoţional din cauza distanţării sociale pentru 75% dintre copii şi adolescenţi
Deşi respondenţii cred că măsurile de distanţare socială sunt importante pentru a-i proteja de coronavirus, 75% dintre ei au recunoscut că este dificil din punct de vedere emoţional să facă faţă restricţiilor.
Principalele consecinţe negative ale restricţiilor care îi afectează pe copii sunt singurătatea, lipsa colaborării, a lucrului în echipă, schimbări în alimentaţie sau în regimul de somn, acces limitat la internet în unele comunităţi.
Teodora, în vârstă de 16 ani, din România a spus: „Copiii se simt închişi în casele lor. Suntem obișnuiți să ne jucăm afară și să comunicăm cu cât mai mulți oameni.” Acest sentiment de frustrare a fost împărtășit de respondenți din multe țări. Lishee, de 14 ani din Mongolia, a comentat: „Din cauza coronavirusului, nu putem lucra, studia ori ieşi. Totul se simte îndepărtat de mine, ca și cum sunt într-o țară îndepărtată.”
Citește continuarea pe pagina urmatoare >>>>
Pampers continuă să fie alături de micii luptători prin donația de scutece Pampers special concepute pentru prematuri
Conducerea sub influența alcoolului și drogurilor: răspunderea penală și riscurile majore pentru șoferi și comunitate
Cum va fi lumea ta peste 10 ani? Un studiu despre sustenabilitate și viitor, prin ochii liceenilor români
Fără Bullying la peste 260 de grădinițe din București și din țară