Comunicat de presă
România ocupă un îngrijorător loc 77 din 145 de țări privind inegalitatea între sexe, iar specialiștii prevăd că, la nivel mondial, aceste decalaje între bărbați și femei ar putea dispărea abia după 118 ani, potrivit unui studiu realizat de World Economic Forum. Studiul internațional a luat în calcul participarea economică și oportunitatea, realizările educaționale, speranța de viață și puterea politică.
În acest context, Asociația Happy Moms, condusă de lect. univ. Dana Lupșa, doctor în management, a încurajat peste 6000 de femei din România, majoritatea dintre ele tinere mămici, să pornească pe drumul antreprenoriatului, organizând timp de 6 ani conferințe și ateliere de lucru, care au ca scop creșterea competitivității doamnelor în mediul de afaceri.
“În cei 6 ani de când lucrăm îndeaproape cu femeile pentru a-și transforma hobby-urile în afaceri sustenabile, am putut observa că acestea au făcut progrese semnificative. Putem spune, fără teama de a greși, că doamnele din România au reuşit să stingă acest decalaj dintre sexe, însă pentru a deveni din ce în ce mai competitive în mediul de afacere au nevoie de mai multă încredere în forțele proprii, mai mult curaj, de o structură de business și de modele de performanță în afaceri. Din păcate, mediul educațional din România se focusează pe educația antreprenorială doar în cadrul facultăților de profil, cultura în afaceri fiind aproape inexistentă în rândul doamnelor în special, însă credem cu tărie că există un mare potențial. De ce? Pentru că la ora actuală, 36% dintre firmele noi din România sunt înființate de femei, mult peste media Uniunii Europene, de 26%. Totodată, peste 240.000 de firme înființate de doamne generează peste 740.000 de locuri de muncă”, declară lect. univ. dr. Dana Lupșa, președintele Asociației Happy Moms.
Afacerile mamelor au prosperat în timpul pandemiei
Totodată, antreprenoarele au devenit unite și împreună contribuie cu timp și resurse financiare la două programe de educație financiară prin teatru și poveste, pentru copii și educație antreprenorială pentru tineri. În doar 1 an, peste 800 de copii au beneficiat de programul de educație financiară – carte, teatru și ateliere.
Școala fără Pauză, campania ce luptă împotriva abandonului școlar, încheie cu succes cel de-al patrulea an
Campania #GrijădePlămâni continuă (Timișoara): Spirometrii gratuite în tramvaiul dedicat sănătății plămânilor, pe liniile 8 și 9
5 din 10 români sunt irascibili sau au probleme de concentrare din cauza lipsei de somn
Pampers continuă să fie alături de micii luptători prin donația de scutece Pampers special concepute pentru prematuri