6. Măsurile pentru elevii și personalul din unitățile de învățământ aflate în grupele de risc sunt incomplete şi dificil de pus în practică în mod real
Conform proiectului, personalul didactic şi non-didactic aflat într-una dintre grupele de risc revine la şcoală doar cu avizul medicului de medicina muncii. Deşi în categoriile de risc sunt incluse persoanele vârstnice, proiectul nu menţionează clar vârsta, iar în cazul celor cu boli cronice şi boli care scad imunitatea aceste afecţiuni nu sunt menţionate.
În mod similar, elevii din grupele de risc trebuie să revină la şcoală cu avizul medicului. Cu toate acestea, nu sunt clar menţionate criteriile de includere într-una dintre categoriile de risc și nici cum identifică școală elevii din aceste grupe.
Mai mult, conform proiectului, școala trebuie să monitorizeze cu mai multă atenție măsurile de protecție și de igienă în cazul elevilor cu boli cronice. Nu se precizează, însă, de unde știe școala care sunt acești elevi și ce standarde trebuie aplicate „pentru a acorda mai multă atenţie” acestor măsuri.
7. Copiii defavorizați trebuie să primească în continuare masă caldă în școli!
Conform proiectului, accesul oricăror persoane străine (părinți, alți însoțitori etc) va fi interzis în afara cazurilor excepționale, unde este necesară aprobarea conducerii școli. Pentru elevii defavorizaţi, în special cei din mediul rural, primirea de masă caldă la şcoală este extrem de importantă: de multe ori, este singura masă caldă din zi pentru aceşti copii. Este important ca programele de masă caldă în şcoli, cum sunt cele implementate în cadrul proiectelor Fundaţiei World Vision România, să continue, iar autoritățile trebuie să clarifice cum se va putea face livrarea de masă caldă în condiții de siguranță începând din septembrie.
„Este clar că elevii din România trebuie să-și continue educația începând din toamnă în cea mai bună formă posibilă având în vedere pandemia de COVID-19. Acolo unde există această posibilitate, copiii vor merge fizic la școală, însă este foarte important să se ia toate măsurile necesare pentru ca acest lucru să se întâmplă în siguranță. Descentralizarea deciziei cu privire la organizarea anului școlar este un lucru bun, însă autoritățile locale și unitățile de învățământ trebuie să aibă la dispoziție instrumentele pentru a putea pregăti așa cum trebuie: timp, buget, personal pregătit și reguli clare.”, a declarat Mihaela Nabăr, directorul executiv al Fundaţiei World Vision România.
Foto fr si main: By Halfpoint /Shutterstock
Cum va fi lumea ta peste 10 ani? Un studiu despre sustenabilitate și viitor, prin ochii liceenilor români
Fără Bullying la peste 260 de grădinițe din București și din țară
Investiție în viitor: EduAct amenajează curți de școală și grădinițe în mediul rural
Prof. Dr. Ruxandra Sinescu lansează programul RenYOU Aesthetics: consultații gratuite pentru proceduri chirurgicale non-estetice