În ceea ce privește România, ponderea femeilor cu vârsta între 40 și 70 de ani care conștientizează la nivel spontan riscul de fractură este de doar 8%.
Respondentele intuiesc un cumul de factori atunci când se gândesc la osteoporoză, însă nu au suficiente informații despre această boală tăcută. 28% spun că osteoporoza înseamnă durere, iar pentru 27% înseamnă sistem osos fragil.
Totodată, s-a constatat că 15% dintre femeile cu vârsta între 40 și 70 ani au foarte puține informații despre osteoporoză și nu știu cum le poate afecta această boală.
Îngrijorarea legată de un posibil diagnostic de osteoporoză este percepută la un nivel destul de redus de intensitate: scor mediu 6.8 (pe o scară de la 1 la 10). Impactul creste ușor în rândul persoanelor singure, scorul mediu fiind de 7.62. Nivelul perceput de îngrijorare este mult mai mare pentru patologii care în ultimii ani au beneficiat de campanii intense de comunicare (cancer, boli cardiovasculare, hepatita C).
Creșterea nivelului de familiaritate cu afecțiunea și în egală măsură înțelegerea riscurilor asociate osteoporozei sunt strâns legate de sursa de informare: în acest moment, pentru majoritatea femeilor principala sursă de informare o reprezintă cercul de apropiați (43%) și doar 32% consideră medicul de familie drept sursa cea mai credibilă de informare.
Despre studiu: cercetare CANTITATIVĂ, reprezentativă la nivel NAȚIONAL, pe un eșantion de 512 femei cu vârsta între 40 și 70 ani. Marja de eroare este de ±4.33%, iar culegerea datelor a avut loc între 17 Ianuarie și 2 Februarie 2020.
Foto fr si main: By GraphicsRF.com /Shutterstock
Școala fără Pauză, campania ce luptă împotriva abandonului școlar, încheie cu succes cel de-al patrulea an
Campania #GrijădePlămâni continuă (Timișoara): Spirometrii gratuite în tramvaiul dedicat sănătății plămânilor, pe liniile 8 și 9
5 din 10 români sunt irascibili sau au probleme de concentrare din cauza lipsei de somn
Pampers continuă să fie alături de micii luptători prin donația de scutece Pampers special concepute pentru prematuri