Comunicat de presă
82% dintre români cred că schimbarea începe cu fiecare din noi, iar 7 din 10 se consideră persoane care schimbă în bine societatea și mediul în care trăiesc, arată cel mai recent studiu realizat de organizația Ashoka România privind atitudinea și percepția românilor despre rolul de ”creatori ai schimbării” în societate.
Studiul, realizat de Ashoka România împreună cu agenția de studii IziData, a scos la iveală o atitudine optimistă în rândul românilor, 7 din 10 persoane considerându-se creatori ai schimbării. Perspectiva pentru viitor însumează 8 din 10 români care cred că pot deveni ei înșiși creatori ai schimbării. De altfel, 9 din 10 români vor să ofere o astfel de educație civică și activă copiilor lor.
În același timp, 1 din 10 tineri a pierdut speranța că mai poate deveni un creator al schimbării în societate. Acestea sunt modificările semnificative care au reieșit din studiul ce a avut ca scop reliefarea schimbărilor de percepție și atitudine, în comparație cu studiul realizat de Ashoka în 2018, prima cercetare de acest fel în România [AICI].
”Studiul ne-a arătat că, indiferent de venituri sau categorii sociale, românii aleg să creadă că fiecare om și fiecare meserie poate avea o contribuție reală la schimbarea societății și la construirea unui viitor mai bun. Studiul ne reconfirmă ceea ce am descoperit și în 2018, și anume că acești români care cred în puterea lor de a crea schimbare sunt cei mai buni parteneri pentru proiectele și inițiativele Ashoka. Împreună cu ei putem crea un ecosistem al schimbării, bazat pe fundamentele pe care le promovăm: lucru în echipă, orientare către soluții colaborative, empatie și leadership descentralizat”, a declarat Ana Murray, co-directoare Ashoka România.
Perspectiva pentru viitor
În proiecția în care românii s-au situat în proporție de 82% drept creatori ai schimbării, studiul a găsit și ceilalți doi pioni care ar putea juca un rol important în schimbarea societății: instituțiile statului (30%) și ONG-urile (22%). Biserica este singura care a înregistrat o creștere la nivel de încredere, câștigând 3 puncte procentuale în acest top: 21% versus 17% în 2018.
Factorii individuali are contribuie la atitudinea de creatori ai schimbării sunt autoeducația - 86%, educația primită acasă - 86% și nevoile prezente ale societății - 62%.
În mentalitatea de creatori ai schimbării există o egalitate între sexe, astfel că atât femeile (93%), cât și bărbații (91%) cred la fel de puternic că au această putere de a schimba societatea în care trăiesc.
Citiți continuarea pe pagina următoare >>>
Școala fără Pauză, campania ce luptă împotriva abandonului școlar, încheie cu succes cel de-al patrulea an
Campania #GrijădePlămâni continuă (Timișoara): Spirometrii gratuite în tramvaiul dedicat sănătății plămânilor, pe liniile 8 și 9
5 din 10 români sunt irascibili sau au probleme de concentrare din cauza lipsei de somn
Pampers continuă să fie alături de micii luptători prin donația de scutece Pampers special concepute pentru prematuri