de Corina Popa, lector dr. asociat la Centrul de Excelenţă în Studiul Imaginii de la Facultatea de Litere a Universității București și fondatoarea Şcolii de Gramatică
Cazul Ana Morodan mi-a amintit că ar trebui să fim mai atenți la nevoile emoționale ale copiilor, ale elevilor și ale studenților noștri. La rândul ei, educația emoțională ar trebui să aibă un rol-cheie în sistemul nostru de învățământ.
Nu vreau să mă gândesc că încă există copii pe care părinții îi mângâie doar când dorm de teama „să nu și-o ia în cap”. Nici profesori care spun „colega cum a putut și tu nu?”. Nici persoane publice care promovează bazaconii de tipul „există locul 1 sau nimic”, reviste care propun rețete ale fericirii sau modele de frumusețe. Cuvântul „succes” devine obsesiv și ajunge să nu mai aibă nicio legătură cu noi, ci cu validarea celor din jur. Purtată azi, mâine, poimâine, masca ne devine chip, dar unul surd față de tot ce are sufletul de spus. Un suflet paralizat de teama că poți fi „necorespunzător”, că dezamăgești, că cineva te poate vedea vulnerabil. Treptat, copiii de ieri devin adulții care etalează o viață de succes, indiferent că sunt sau nu înfrânți pe interior. Întâlnirile cu ei, cu dorințele lor reale adâncesc neîmplinirea de care caută să fugă prin comportamente adictive, prin obsesia posesiei materiale, prin preocuparea excesivă pentru propria imagine.
Lipsa educației emoționale poate transforma oamenii în monștri.
Citește continuarea pe www.educatieprivata.ro
Foto fr si main: sutadimages /Shutterstock
Cum va fi lumea ta peste 10 ani? Un studiu despre sustenabilitate și viitor, prin ochii liceenilor români
Fără Bullying la peste 260 de grădinițe din București și din țară
Investiție în viitor: EduAct amenajează curți de școală și grădinițe în mediul rural
Prof. Dr. Ruxandra Sinescu lansează programul RenYOU Aesthetics: consultații gratuite pentru proceduri chirurgicale non-estetice