„Măsura este justificată de faptul că, în acest moment, mai mult de 60% dintre inspecțiile sau probele practice la clasă sunt neefectuate. Dacă cei peste 60% dintre candidații care nu au reușit să desfășoare inspecțiile/probele practice la clasă nu s-ar fi putut prezenta la concurs, ar fi existat consecințe la nivel de sistem, la începutul anului școlar viitor, în ceea ce privește resursa umană din unitățile de învățământ”, afirmă instituția.
Ministerul Educației anunță că a fost publicată în Monitorul Oficial Ordonanța de urgență nr. 56/2023 pentru instituirea unor măsuri privind buna funcționare a sistemului de învățământ în anul școlar 2022 – 2023, în ceea ce privește organizarea examenului național de bacalaureat, a evaluării elevilor prin două probe transdisciplinare: limbă și comunicare, matematică și științe, la finalul clasei a VI-a și a concursului național de ocupare a posturilor didactice de predare din învățământul preuniversitar.
Actul normativ prevede următoarele:
În anul școlar 2022 – 2023, evaluarea elevilor prin două probe transdisciplinare: limbă și comunicare, matematică și științe, la finalul clasei a VI-a, nu se organizează.
Citiți continuarea pe educatieprivata.ro
Foto fr si main: Vitaliy Karimov /Shutterstock
Cum va fi lumea ta peste 10 ani? Un studiu despre sustenabilitate și viitor, prin ochii liceenilor români
Fără Bullying la peste 260 de grădinițe din București și din țară
Investiție în viitor: EduAct amenajează curți de școală și grădinițe în mediul rural
Prof. Dr. Ruxandra Sinescu lansează programul RenYOU Aesthetics: consultații gratuite pentru proceduri chirurgicale non-estetice