Campania #GrijădePlămâni continuă (Timișoara): Spirometrii gratuite în tramvaiul dedicat sănătății plămânilor, pe liniile 8 și 9

IN ACEST ARTICOL:

Spirometria este o metodă simplă, non-invazivă de măsurare a capacității pulmonare, esențială pentru depistarea timpurie a bolilor respiratorii. Timp de 5 zile, în perioada 9-13 decembrie 2024, o echipă de medici ai Spitalului Clinic de Boli Infecțioase și Pneumoftiziologie Dr. „Victor Babeș” Timișoara va efectua spirometrii gratuite în intervalul orar 11:00-18:00, într-un tramvai special amenajat, care va circula pe liniile 8 și 9.

Comunicat de presă

Spirometria este o metodă simplă, non-invazivă de măsurare a capacității pulmonare, esențială pentru depistarea timpurie a bolilor respiratorii. Timp de 5 zile, în perioada 9-13 decembrie 2024, o echipă de medici ai Spitalului Clinic de Boli Infecțioase și Pneumoftiziologie Dr. „Victor Babeș” Timișoara va efectua spirometrii gratuite în intervalul orar 11:00-18:00, într-un tramvai special amenajat, care va circula pe liniile 8 și 9.

Spirometria – un pas esențial pentru sănătatea plămânilor

„Spirometria este utilizată pentru diagnosticarea și monitorizarea unor afecțiuni respiratorii printre care se numără astmul bronșic, boala pulmonară obstructivă cronică (BPOC) sau fibroza pulmonară. Testul oferă informații importante despre funcția pulmonară, inclusiv fluxul și volumul respirator. Este un instrument important pentru detectarea afecțiunilor obstructive sau restrictive și pentru monitorizarea evoluției bolilor respiratorii. Aceste date sunt esențiale mai ales pentru pacienții din categorii de risc crescut pentru cancer pulmonar, cum sunt fumătorii sau cei cu antecedente de boli pulmonare cronice. Campania din Timișoara, prin care se oferă spirometrii gratuite, își propune să aducă sănătatea respiratorie mai aproape de comunitate și să contribuie la prevenirea bolilor pulmonare printr-un diagnostic precoce., afirmă Dr. Cristian Oancea, medic primar pneumolog- manager Spitalul Clinic de Boli Infecțioase și Pneumoftiziologie „Victor Babeș” Timișoara.

Tarot Online: Previziuni și etalări zilnice. PRISA lansează campania Informare, apoi suplimente alimentare și platforma educativă www.infosuplimente.ro ZALANDO LANSEAZĂ CAMPANIA ”CE PORT?”, CU ARTIȘTI CELEBRI ȘI DEZVĂLUIE NOUA SA IDENTITATE DE BRAND LONCOLOR lansează campania de vară ”Câștigi cu stil și culoare o croazieră pe mare”

O inițiativă pentru sănătatea comunității

Lansată în septembrie 2023 în Timișoara, campania #GrijadePlamani continuă anul acesta și nu se rezumă doar la oferirea spirometriilor gratuite, ci își propune să atragă atenția asupra unei probleme majore de sănătate publică cu care România se confruntă: cancerul pulmonar. Atunci când este diagnosticat într-un stadiu incipient, cancerul pulmonar poate fi tratat mai ușor, sunt mai multe opțiuni de tratament și șansele de supraviețuire sunt mai mari.

Cancerul pulmonar este unul dintre cele mai frecvente tipuri de cancer cu aproape 12.000 de cazuri noi diagnosticate anual. De asemenea, rămâne una dintre principalele cauze de deces prin cancer, cu o pondere de 19% (peste 10.000 de decese înregistrate anual). În prezent, 3 din 4 pacienți se prezintă la medic în stadii avansate ale bolii.

AVON lansează campania Color Up Your Summer Look, alături de hitul Dulce amară, piesa manifesto semnată de Irina Rimes Sezamo lansează campania Summer Drinks cu reduceri de până la 40% ZALANDO LANSEAZĂ CAMPANIA TE AȘTEAPTĂ CE-I MAI BUN,  SUSȚINÂND NOI PERFORMANȚE ÎN SPORT

Un test online ar putea face diferența prin recunoașterea simptomelor frecvente ale cancerului pulmonar

Pe lângă spirometriile gratuite, campania promovează utilizarea unui test online de evaluare a suspiciunii de cancer pulmonar pe baza simptomelor frecvente și a factorilor de risc majori identificați de respondenți, care îi ajută pe utilizatori să își evalueze riscul de cancer pulmonar. Testul este disponibil pe platforma grijadeplamani.ro și a fost deja accesat de aproape 6.000 de persoane. Conform răspunsurilor oferite de utilizatori, 1 din 2 este fumător, principalul factor de risc pentru apariția cancerului pulmonar.

„Fumătorii au un profil psihologic distinct, de jucători care sunt dispuși să riște. Această predispoziție îi face pe mulți dintre marii fumători să ajungă târziu la medic, adesea când cancerul pulmonar este deja într-un stadiu avansat. Este important ca aceștia să conștientizeze riscul crescut de a dezvolta cancer pulmonar și să prioritizeze controalele medicale regulate și mai ales, să se prezinte de urgență la medic la apariția primelor simptome. Printre acestea ar fi tusea persistentă, tusea cu sânge, respirația îngreunată, durerile toracice care nu dispar, vocea răgușită sau scăderea bruscă în greutate. În prezent, imunoterapia a revoluționat tratamentul cancerului bronhopulmonar, oferind pacienților noi speranțe. Pentru cei cu cancer pulmonar operabil, imunoterapia poate fi administrată atât înainte, cât și după intervenția chirurgicală, maximizând șansele de succes. În cazul pacienților cu cancer bronhopulmonar avansat, această abordare terapeutică sporește semnificativ ratele de supraviețuire.” spune Prof. dr. Șerban Negru, medic oncolog, Președinte Asociația Oncohelp- Centrul de Oncologie OncoHelp.

Cotnari lansează campania ”Crama Transparentă” și îi invită pe iubitorii de vin să exploreze tradiția și inovația în producția de vinuri de calitate  Avon pornește campania Friends vs. Followers în liceele din România, odată cu lansarea parfumului TTA Everlasting Hugo prezintă campania globală pentru vara 2024

Simptomele cancerului pulmonar rămân adesea ignorate, deși recunoașterea timpurie a acestora este esențială pentru creșterea șanselor de supraviețuire. În acest context, George Pavel, Oncology Business Unit Lead, MSD România, evidențiază impactul acestui instrument digital: „Testul online reprezintă o soluție modernă și accesibilă, care contribuie la creșterea nivelului de educație privind simptomele cancerului pulmonar și a depistării timpurii a acestei afecțiuni. Testul oferă utilizatorilor acces la informații esențiale privind sănătatea plămânilor și îi încurajează pe cei asupra cărora planează o suspiciune de boală să se adreseze medicului.”

Importanța prevenției – o voce pentru schimbare

Campania beneficiază de sprijinul Societății de Transport Public Timișoara (STPT), care a pus la dispoziție tramvaiul special amenajat. Constantin Cocheci, Director General STPT, declară: „Este o onoare pentru noi să fim parte dintr-o inițiativă care aduce sănătatea mai aproape de oameni. Tramvaiul sănătății este un exemplu al modului în care comunitatea poate contribui activ la prevenție și educație.”

Hugo prezintă campania globală pentru vara 2024 Kaufland lansează campania România știe să gătească Schwarzkopf lansează campania globală For Every You și dezvăluie noii ambasadori de brand

Campania desfășurată la Timișoara este un exemplu concret de colaborare între specialiști, autorități și organizații, cu un obiectiv comun: îmbunătățirea sănătății comunității. Spirometriile gratuite oferite în tramvaiul sănătății, alături de testul online disponibil pe grijadeplamani.ro, sunt pași importanți în prevenirea și diagnosticarea timpurie a afecțiunilor pulmonare.

În perioada 9-13 decembrie 2024, timișorenii sunt invitați să își verifice sănătatea plămânilor prin spirometrii gratuite, în cadrul campaniei “Grijă de plămâni” organizată de Spitalul Clinic de Boli Infecțioase și Pneumoftiziologie „Victor Babeș” din Timișoara și Asociația Plămânului, cu sprijinul Federației Asociațiilor Bolnavilor de Cancer (FABC), Societății de Transport Timișoara (STPT) și MSD România.

Calvin Klein lansează campania Toamna 2024 cu NewJeans Sezamo a lansat campania de BBQ cu reduceri de până la 30% Naturli` lansează campania Nu sunt Papă-Lapte pentru conștientizarea alergiilor alimentare

Garbo - Arta de a trăi frumos!

Abonează-te pe


Vizionare placuta

ABONARE NEWSLETTER

Bucură-te de cele mai frumoase articole Garbo și pe email!

Setari Cookie-uri