Miile de ani ale existentei “barbatului brutal” au fost aruncate intr-o singura decada tumultoasa, cu preschimbari socio-tehnologice, iar modelul traditional al masculinitatii s-a transformat intr-unul al sensibilitatii masculine. Ca sa va construiti mental o imagine a acestui tip de barbat, ganditi-va la Michael Jackson din anii ’80 - acel tanar sensibil si firav, care frangea inimile a milioane de femei.
3. Cam prin anii '90, si terminologia "snag" si-a pierdut din acutalitate explica teoreticianul australian. Piata se misca intr-o alta directie astfel incat, pana la sfarsitul anilor '90, prin cafenele, baruri si restaurante isi facea aparitia o alta "specie masculina", metrosexualul.
Adica un nou design al barbatului modern. Piata de bunuri de consum adresata barbatilor a aratat ca femeile nu mai gasesc deloc atragatoare frizura cu chica si ca nici mustata pe care o purtau "barbatii snag' nu mai e chiar asa de atragatoare. Dar metrosexualii au gasit "solutia" si au inlocuit acea mustata, cu un mic smoc de par plasat sub buza inferioara, ceea ce pare sa ii investeasca pe purtatori cu o irezistibila alura sexy.
Metrosexualii nu mai beau vin, dar le place berea pe care o savureaza din sticle cu design special, explica teoreticianul australian, cu o evident nota ilara, menita a ilustra mai bine schimbarile de comportament ale barbatilor in ultimele decenii.
4. Aceste preschimbari in inventarea rolurilor masculinitatii nu s-au sfarsit aici, noteaza acelasi teoretician. In luna aprilie anul trecut, o companie britanica de deodorante, a dat publicitatii un studiu la care au participat 2800 de femei cu varsta cuprinsa intre 18 si 34 de ani, din 14 tari si care a aratat o preschimbare a "gusturilor femeilor pentru barbati". Femeile isi doresc acum barbati sensibili (sugerand o posibila reintoarcere la stilul snag), dar in acelasi timp ele isi doresc ca acesti barbati sa isi mentina din masculinitatea traditionala. De asemenea, ele isi doresc ca acestia sa aiba ei "initiativa si increderea de a face primul pas si de a le invita la o intalnire".
“Love Fair”, târgul caritabil care schimbă soarta animalelor fără stăpân
Țările din Europa în care se fac cele mai multe transplanturi de celule stem. Pe ce loc e România?
Școala fără Pauză, campania ce luptă împotriva abandonului școlar, încheie cu succes cel de-al patrulea an
Campania #GrijădePlămâni continuă (Timișoara): Spirometrii gratuite în tramvaiul dedicat sănătății plămânilor, pe liniile 8 și 9