In ochii barbatilor da, in a celor complexati, misogini si tematori de concurenta, ba.
Care este modelul spre care aspira tinerele fete?
Modelele invizibile ochiului public sunt cele ale unor profesioniste foarte bune, ale unor antreprenoare foarte bune. Tot invizibil este modelul unor femei si a unor barbati intregi: consistenti, morali, competitivi, deopotriva profesionisti, parinti, prieteni, modelul unor femei si a unor barbati capabili sa traiasca pentru cauze drepte, sa creada si sa urmeze valori umaniste si democratice. Toate aceste modele sunt reale. Mass-media sunt aproape oarbe la ele. In locul lor selecteaza Simone Sensual, o armata de personaje pe care le numeste vedete, incurcind, intr-un cocktail pagubos, femei real talentate cu femei “de fite”. Depling fetele care nu au in proximitate prima categorie de femei. Ele viseaza sa devina doamna Columbeanu sau doamna Prigoana, daca nu femei OTV sau fete de la pagina 5. Viseaza sa gaseasca barbatul potrivit, caruia sa i se supuna in schimbul banilor si statusului.
De ce cred fetele si femeile ca a fi frumoasa este o necesitate pentru a reusi?
Din pacate, au dreptate. Cei mai multi sefi sunt barbati care traiesc in stereotipul femeie egal frumoasa. Cu alte cuvinte, daca nu esti frumoasa si tinara incetezi sa contezi ca femeie. Dar de ce vorbesc despre barbati doar? Revistele de femei din Romania au ca target femei sub 35 de ani si ca tema principala: cum sa te faci frumoasa ca sa cuceresti un barbat. Cucerirea barbatului de top sau macar a celui rentabil se identifica cu succesul. Mai sunt ceva reviste mai domestice care presupun ca ai cucerit un barbat, ai mai inaintat in virsta si trebuie sa devii o mama si o gospodina desavirsita. Revistele de barbati nu marseaza pe formula cum sa pastrezi o femeie si cum sa iti cresti copiii. Probabil copiii barbatilor sunt doar masinile iar femeile barbatilor sunt doar amantele. Exceptiile de la unicitatea acestor modele sunt infime.
Putem vorbi de o obsesie a frumusetii? Pare ca am scapat de jugul tigaii si am intrat sub cel al frumusetii cu orice pret.
Frumusetea este o mare valoare, mai ales in societatile postmaterialiste, in cele pentru care supravietuirea nu mai este o problema (sa ma ierte cei saraci pe care nu vreau sa ii ofensez). Dam bani pe design frumos, de la case, la haine, cratite, mobila, mop. Traim intr-o era foarte feminizata in acest sens. Este minunat ca femeile sunt frumoase si ca pot sa ramina frumoase, in felul lor, pina la virste inaintate. Dar daca sunt doar frumoase devin un peisaj monoton si plictisitor. Farmecul de durata cere multe calitati, iar seductia intelectuala este clar cea de cursa lunga. Problema este ca si barbatii sa isi pretuiasca frumusetea, farmecul, igiena. Cred ca barbatii tineri invata aceasta lectie.
Școala fără Pauză, campania ce luptă împotriva abandonului școlar, încheie cu succes cel de-al patrulea an
Campania #GrijădePlămâni continuă (Timișoara): Spirometrii gratuite în tramvaiul dedicat sănătății plămânilor, pe liniile 8 și 9
5 din 10 români sunt irascibili sau au probleme de concentrare din cauza lipsei de somn
Pampers continuă să fie alături de micii luptători prin donația de scutece Pampers special concepute pentru prematuri