10. Suplimentarea cu membri supleanti a comisiilor de specialitate, care au sarcina de a confirma/infirma recomandarea medicului currant, de a stabili punctajul si urgent medicala si de a recomanda 3 clinici unde bolnavul poate avea tratamentul in strainatate. In present, cum comisiile sunt alcatuite din profesori, medici, foarte coupati, care calatoresc mult la congresele din strainatate si carora le este greu sa-si sincronizeze programul, astfel incat comisia sa se poata intruni atat de des cat este nevoie, familia bolnavului este de multe ori in situatia de a alerga intre membrii comisiei pentru a obtine semnaturile necesare.
"Ni s-a comunicat ca reglementarile privind raspunderea functionarilor sau atentionarea lor, in cazul in care acestia taraganeaza rezolvarea dosarelor, precum si procedura juridica nu pot fi reglementate la acest nivel de act normativ, dar ca exista sanctiuni in Statutul Functionarului Public", spune Salveaza Vieti.
Asociatia Salveaza Vieti a mai propus de asemenea ca Ministerul Sanatatii sa initieze discutii cu clinicile specializate pe diverse afectiuni ce nu pot fi tratate in Romania pentru a obtine oferte competitive si pentru posibilitatea de a trimite pacientii in timp util la tratament. Aceasta cerinta urmeaza sa fie analizata de Ministrul Sanatatii.
"Saptamana urmatoare, dupa ce specialisti din Ministerul Sanatatii analizeaza propunerea legislativa a asociatiei si culeg datele solicitate de noi in cadrul intalnirii de astazi, ne vom intalni din nou cu reprezentantii Ministerului Sanatatii pentru a dezbate in amanunt modificarile ce vor fi aduse Ordinului 50", spun reprezentatii Salveaza Vieti.
Andreea Marin Banica a propus, de asemenea, organizarea in cadrul Ministerului Sanatatii a unui call center cu un numar de urgent promovat la nivel national, la care sa raspunda personal calificat tuturor apelurilor persoanelor aflate in situatii dificile sau disperate, care duc lipsa de informatii si nu cunosc directia buna sau corecta spre care trebuie sa se indrepte, oricare ar fi problema lor medicala.
De multe ori, romanii aflati in aceste situatii iau decizii pripite afland informatii trunchiate de la cunoscuti care au trecut prin situatii asemanatoare, dar nu identice. In cazuri disperate oamenii apeleaza la persoane cunoscute sau ONG-uri, dar care au capacitate limitata de a oferi solutii corecte. Este firesc ca primul sprijin pe care un roman il cere intr-o problema de sanatate sa fie intr-o institutie, precum Ministerul Sanatatii. Cu o experienta mare de comunicare cu publicul larg pe problem diverse, Andreea Marin Banica si-a oferit sprijinul voluntar pentru elaborarea si promovarea unui astfel de call center.
Cum va fi lumea ta peste 10 ani? Un studiu despre sustenabilitate și viitor, prin ochii liceenilor români
Fără Bullying la peste 260 de grădinițe din București și din țară
Investiție în viitor: EduAct amenajează curți de școală și grădinițe în mediul rural
Prof. Dr. Ruxandra Sinescu lansează programul RenYOU Aesthetics: consultații gratuite pentru proceduri chirurgicale non-estetice