Nimic mai neadevarat! Nu vreau sa merg mai departe decat atat, cu un discurs critic la adresa celor dezbatute la Women on Web, pentru ca vreau ca aceasta critica sa fie privita ca una constructiva. As vrea insa, sa spun cum se vad din perspectiva mea, femeile in online. Adica noi.
Cred ca suntem active si vizibile. Cred ca in primul rand internetul, prin imensul serviciu democratic pe care il face societatii, ne da tuturor dreptul de a ne afirma, indiferent de sex, natie, religie sau mai stiu eu ce alte diferentieri. Si mai cred ca, odata cu aparitia internetului, femeile si preocuparile lor, problemele, realizarile sau dramele lor, stilul lor sentimental si emotiv, au inceput sa fie din ce in ce mai vizibile. Iar asta inseamna o lume a feminitatii care inainte nu era deloc accesibila, din moment ce inainte, agenda mass-media urma cursul normal al ideologiei dominante, axata pe o paradigma masculinizata.
De exemplu, nu vad cu ce ar fi mai putin importanta cresterea si educarea copiilor, in comparatie cu un subiect atasat masculinitatii, sa zicem ultimul model de masina pe care il lanseaza Dacia Renault.
Probabil ca tocmai asta se citeste si in setea cu care femeile acceseaza site-uri specifice, transformandu-le in utilizatoare si comentatoare foarte active, se citeste dorinta de a-si crea un mediu doar al lor, mai sentimental si necombatant poate, unde preocuparile sunt mai degraba de natura sociala, umanitara, sau chiar emotionala. Iar asta chiar nu este un lucru rau. Cel putin in Romania, momentan prin asta se traduce activitatea femeilor in online si nu cred ca este rost de repros.
Cat despre bloguri, este falsa ideea ca femeile nu au succes. Din contra, sunt si au fost bloguri extraordinare, de exemplu Blogul Terorism de Cititoare care s-a aflat multa vreme in fruntea tuturor clasamentelor, fiind scris de catre o femeie iar subiectul site-ului nefiind politicul, jignirile sau atacurile (de tipul Zoso), ci lectura. Judecand succesul in online al blogurilor de femei in comparatie cu cel al blogurilor de barbati, nu prea cred ca se ajunge la o concluzie valida. Puterea nu se masoara doar in bani sau in celebritate obtinuta prin controversa, ci si prin puterea de a mobiliza mii de oameni pentru arta sau pentru a salva alte vieti, prin intermediul tuturor instrumentelor pe care ni le ofera online-ul. Lucru care este extraordinar si care ne face cinste, noua femeilor, aspect care cred eu, ar fi putut sa fie mai mult subliniat la Women on Web.
Campania #GrijădePlămâni continuă (Timișoara): Spirometrii gratuite în tramvaiul dedicat sănătății plămânilor, pe liniile 8 și 9
5 din 10 români sunt irascibili sau au probleme de concentrare din cauza lipsei de somn
Pampers continuă să fie alături de micii luptători prin donația de scutece Pampers special concepute pentru prematuri
Conducerea sub influența alcoolului și drogurilor: răspunderea penală și riscurile majore pentru șoferi și comunitate